Razgovor: doc.dr.sc. Marijan Primorac

Međunarodni partner iz Ujedinjenog Kraljevstva omogućio nam je vidljivost, ali i relevantnost i izvan granica BiH

16.11.2021.
u 18:18

Međunarodna znanstveno-stručna konferencija “PR & Media Days Mostariensis” i ove godine održava se na Sveučilištu u Mostaru. O temi konferencije, organizaciji, sudionicima za Večernji list BiH govorio je predsjednik Organizacijskog odbora doc. dr. sc. Marijanom Primorcem.

Večernji list: I ovogodišnje, 6. izdanje konferencije “PR & Media Days Mostariensis” je u online okruženju. Možete li otkriti neke detalje konferencije?

- Da, izrazito mi je zadovoljstvo uime Organizacijskog odbora najaviti da će se 6. međunarodna znanstveno-stručna konferencija “PR & Media Days Mostariensis” iz područja odnosa s javnošću, integrirane komunikacije i medija održati 17., 18. i 19. studenoga u online okruženju u produkciji SUM TV-a. Organizatori konferencije su Studij odnosa s javnošću, Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru i Plymouth Marjon University iz Ujedinjenog Kraljevstva. Ovogodišnja konferencija o temi “Popular Culture” pozivnog je karaktera, a radni jezici konferencije su hrvatski i engleski. Više informacija o konferenciji, kao i poveznicu za online prijenos svi zainteresirani mogu pronaći na našoj službenoj mrežnoj stranici prdays.sum.ba. Naš medijski partner je od samih početaka upravo Večernji list, na što smo iznimno ponosni. Uzevši u obzir trenutačnu epidemiološku situaciju i međunarodni karakter konferencije, a vodeći se prošlogodišnjim iskustvom, smatramo da je ovo optimalan model za realizaciju ovogodišnjeg programa.

Večernji list: Uz Sveučilište u Mostaru, suorganizator ovogodišnjeg izdanja konferencije je Plymouth Marjon University iz Ujedinjenog Kraljevstva. Što je osnovni cilj ovakvog oblika suradnje?

- Ako analiziramo prethodna izdanja, s pravom možemo zaključiti da je konferencija uspjela okupiti vodeća imena s područja komunikacija, medija i drugih znanstvenih disciplina na svjetskoj razini. Taj početni impuls u obliku sudjelovanja etabliranih znanstvenika i praktičara u radu konferencije omogućio nam je vidljivost i relevantnost izvan granica BiH. Naš sljedeći cilj bio je osnažiti međunarodni karakter događaja uspostavljanjem suradnje sa sveučilištima iz različitih dijelova svijeta. Tako smo prošle godine kao suorganizatore imali Sveučilište Al Ghurair iz Dubaija, a ove godine to su naši partneri iz Plymoutha. Prednosti ovakvog pristupa očituju se uspostavljanjem dijaloške platforme između organizatora za razmjenu iskustava i znanja u pripremi, za vrijeme trajanja i nakon završetka konferencije. Ciljevi konferencije “PR & Media Days” su analizirati, istražiti i prezentirati suvremene trendove, a upravo navedene aktivnosti umrežavanja važan su preduvjet za ostvarivanje navedenih.

Večernji list: Zašto upravo “Popularna kultura” kao radna tema i možete li nam reći nešto o samom programu konferencije?

- Kultura i komunikacija međusobno su neraskidivo povezane, a odnosi s javnošću u svojoj osnovi jesu komunikacijska aktivnost. Sadržaji popularne kulture uključuju različite oblike komunikacijskih obrazaca i sadržaja, od filmske industrije do masovnih medija i sporta, što uvjetuje interdisciplinarni pristup problematici. Program konferencije obuhvaća tri dana tijekom kojih će gledatelji imati priliku čuti izlaganja vodećih stručnjaka iz šest zemalja. Znanstvenici i praktičari s područja komunikacija, sporta, medija i drugih znanstvenih disciplina razmijenit će svoja znanja i iskustva kroz tri tematske cjeline: sport, odnose s javnošću i medije. Od studija slučaja do prezentiranja najnovijih saznanja, sudionici će se baviti komunikacijskim perspektivama nogometa/sporta kao jednog od najzastupljenijih fenomena popularne kulture, međusobnim utjecajem odnosa s javnošću, kulture i komunikacije te načinima na koje popularna kultura i mediji utječu na naš svakodnevni život i percepciju svijeta koji nas okružuje.

Večernji list: Programom je planirana studentska sekcija. Kakva su vaša dosadašnja iskustva i očekivanja za ovu godinu?

- Istaknuo bih studentsku sekciju kao jednu od glavnih vrijednosti ove konferencije. Sudjelovanjem u navedenoj sekciji mlade ljude, studente potičemo na istraživački rad i trudimo se nagraditi izvrsnost. Ove godine imamo sedam prijavljenih timova iz Mostara, Beograda, Osijeka, Dubrovnika i Zagreba, koji će prezentirati svoje projekte vezane uz popularnu kulturu. Moram biti subjektivan pa izdvojiti upravo studente SUM-a kao jedne od najaktivnijih u ovom aspektu jer su tri prijavljene ekipe s našeg Sveučilišta. Izrazito sam ponosan što mogu konstatirati da naši studenti posjeduju teoretska znanja te da ih znaju primijeniti u praktičnom i istraživačkom radu.

Večernji list: Ova konferencija od samih je početaka posebna zbog svog karaktera jer uključuje u rad i praktičare i znanstvenike s navedenih područja. Koliki je značaj konferencije za akademsku zajednicu?

- Prije svega, želio bih izraziti zahvalnost upravi Sveučilišta u Mostaru i Filozofskom fakultetu na kontinuiranoj potpori. Sveučilište je generator onoga što Joseph Nye naziva “smart power”, sretni smo što i ovaj skup može dati svoj doprinos toj misiji. Vodeći se akademskim načelima pri obradi tema, pozicionirali smo se kao jedan od lidera u regiji kada su komunikacijske znanosti u pitanju. Detektiranjem i obradom tema od društvenog i znanstvenog značaja, kontinuiranim i kvalitetnim radom našeg tima, siguran sam da će ova konferencija postati brend koji će na pravi način prezentirati Sveučilište i grad Mostar.

Večernji list: Što biste poručili našim čitateljima? Zašto bi trebali pratiti ovogodišnju konferenciju?

- Ako vas zanimaju popularna kultura, sport, mediji i odnosi s javnošću, a želite čuti iskustva i najnovija saznanja eminentnih domaćih i inozemnih imena o toj temi, onda je praćenje konferencije “PR & Media Days” uz izravan televizijski prijenos najbolja odluka koju možete donijeti.•

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije