Intervju: Amina Mahmutović, predsjednica Uprave UniCredit Banka

Nagrade su poticaj da budemo bolji, a nama su naši klijenti najveći motiv za rad

29.12.2022.
u 11:35

UniCredit Bank Mostar proglašen je bankom godine u Bosni i Hercegovini te mu je nedavno dodijeljena nagrada međunarodnog časopisa "The Banker". Izbor vodeće financijske publikacije u vlasništvu Financial Timesa predstavlja značajno priznanje za rad i dostignuća financijskih institucija. Bio je to povod za intervju u Večernjem listu s Aminom Mahmutović, predsjednicom Uprave UniCredit Banka.

Klijenti i tržište vas kontinuirano prepoznaju kao pouzdanog partnera. Nagrada časopisa "The Banker" za banku godine u BiH potvrda je truda i rada banke, a vjerujemo da ovakav oblik priznanja ima poseban značaj za vas.

- Priznanja i nagrade uvijek su poticaj da budemo još bolji, a poseban značaj imaju kada dođu kao kruna na još jednu uspješnu, iznimno zahtjevnu poslovnu godinu. Nama su naši klijenti uvijek najveći motiv za rad, cilj nam je osigurati najbolju uslugu za naše klijente, praćenu izvanrednim iskustvom i profesionalnom brigom. Počašćena sam priznanjem časopisa "The Banker", koji izdvaja našu visokokvalitetnu uslugu, odlično korisničko iskustvo, predanost inovacijama, kao i potporu razvoju gospodarstva te vrijedne napore u osnaživanju razvoja lokalne zajednice. Osim časopisa "The Banker", ponijeli smo i brojna priznanja časopisa "Euromoney" i "Global Finance", koja nas svake godine posebno obraduju jer biti među najboljim globalnim igračima na ovom području još je jedan od primjera kako kvalitetno UniCredit može asistirati kompanijama u Bosni i Hercegovini u njihovu rastu i prosperitetu. Najveću zaslugu za postizanje ovako važnih titula nose naši zaposlenici, a posebnu zahvalnost osjećamo prema našim klijentima. Postojimo kako bismo im pružili potporu kroz sve izazove s kojima se suočavaju te, bez obzira na izazove koji nam predstoje, čvrsto vjerujemo da, kao vodeća bankarska institucija, trebamo biti primjer potpore klijentima i ekonomiji.

UniCredit Bank ima jasnu misiju koju komunicirate, a to je osnaživanje razvoja zajednica. Zajednice su i nakon pandemije trebale vašu potporu više nego ikada zbog brojnih izazova s kojima se i dalje suočavaju. Kako ste ispunili svoju misiju? Na koje poduzete aktivnosti ste osobito ponosni?

- Dorasti takvom zadatku i ispuniti svoju misiju mogli smo samo doprinosom svakoga od nas. Naša bit postojanja jest da podržavamo naše klijente i naše zajednice. Nastojali smo osigurati konkretna rješenja za klijente koji osjećaju posljedice pandemije na svom poslovanju. Surađivali smo s ministarstvima na realizaciji kreditnih linija potpisanih sa Sarajevskom županijom, Tuzlanskom te Unsko-sanskom županijom, uz subvenciju troškova kamate za klijente u cilju poticaja razvoja maloga gospodarstva. Nadalje, nastavili smo s potporom velikom broju malih i srednjih poduzeća u sektoru turizma te smo im, potpisivanjem plana podrške s USAID Turizmom, pružili pristup nužno potrebnim sredstvima za održavanje poslovanja i očuvanje radnih mjesta. Istaknula bih i partnerstvo s Njemačkom razvojnom bankom (KfW), koje će u značajnoj mjeri imati pozitivan učinak na mikro, mala i srednja poduzeća te im omogućiti, kroz financijsku potporu, bez troškova kamate i naknade, sanirati negativne posljedice prouzročene pandemijom, ojačati svoju poziciju na tržištu te nastaviti put daljnjeg rasta i razvoja za dobrobit lokalnih zajednica u kojima posluju. Postali smo i partner projekta financiranja digitalizacije malih i srednjih kompanija u okviru EBRD-ova programa "Go Digital in BiH" u Bosni i Hercegovini. Osim što će male i srednje kompanije poboljšati svoju produktivnost te smanjiti troškove i poboljšati energetsku učinkovitost, ujedno će imati priliku ostvariti financijske prednosti koje se isplaćuju po uspješnoj verifikaciji projekta. Sigurna sam da će mnogobrojna poduzeća iskoristiti ovu priliku i ojačati konkurentnost, kako na domaćem tako i na međunarodnom tržištu, ulažući u inovativne tehnologije, vještine i usluge, kako bi rasla na održivim osnovama.

Ističete da digitalizacija čini osnovu vaše strategije i svojim klijentima pružate najbolje proizvode i usluge u klasi. Možete li nam navesti neka od digitalnih rješenja koja ste lansirali tijekom godine?

- Naš dugoročni rast i uspjeh izgrađeni su na čvrstim temeljima UniCredita i ambicioznom planu digitalizacije. Poduzeli smo mjere za provođenje promjena na sljedeća tri stupa - pojednostavljenju, digitalizaciji i usmjerenosti na klijenta te sa zadovoljstvom mogu reći da naši rezultati doprinose unaprjeđenjima na više razina. Digitalizacija nosi mnogo prednosti i koristi, ali je pred nama još mnogo posla, kako u zakonskom okviru, koji je velika kočnica digitalne transformacije, tako i u promjeni navika u smjeru pozitivnih promjena koje digitalizacija donosi. Usporedno radimo intenzivno na pojednostavljenju procesa i usluga kako bismo svojim klijentima, kroz prednosti koje nudimo, osigurali najbolje korisničko iskustvo, a istodobno našim zaposlenicima otvorili mogućnosti za snažno usavršavanje svojih kompetencija. Upravo stupovi koje sam ranije spomenula pokazuju da imamo prave temelje na kojima možemo graditi i ubrzati naš daljnji rast. Kontinuirano unaprjeđujemo m-ba aplikaciju, a to su prepoznali i naši klijenti i stručna javnost te već treću godinu zaredom nosimo titulu najbolje mobilne aplikacije prema izboru časopisa "Banke & Biznis" u okviru godišnje dodjele nagrada "Zlatni BAM". Mogućnost upravljanja proračunom i kategorizacija troškova, informacije na jednom mjestu o svim računima i drugim aktiviranim uslugama, podjela transakcija na rate, pregled PIN kodova kartica, podešavanje dnevnih limita, aktiviranje kartica kroz aplikaciju bez dolaska u poslovnicu, kao i obavijesti o provedenim transakcijama po računu funkcionalnosti su kojima aplikacija omogućava klijentima jednostavnije korištenje digitalnih usluga. U radu s velikim korporativnim klijentima pojednostavili smo proces pripreme dokumentacije tako što smo kreirali RPA (Robotic Process Automation - robot) koji nam pomaže u generiranju dokumenata te osigurava bržu izradu kreditne dokumentacije, povećavajući naše ukupno vrijeme isporuke.

Spomenuli ste robotizaciju. Što robotizacija predstavlja u bankarskom svijetu i kako može olakšati svakodnevno poslovanje?

- Automatizacija poslovnih procesa nije ništa drugo nego sagledavanje procesa, njihovo snimanje, tj. iscrtavanje te stavljanje tih procesa u "robotske ruke", koje će umjesto zaposlenika raditi sve pozadinske radnje. Tako su kolegice i kolege u potpunosti orijentirani na klijenta, na savjetodavne usluge, jer su oslobođeni administrativnih procesa koji zahtijevaju vrijeme i podložni su pogreškama. Zahvaljujući našim mladim IT stručnjacima, sada možemo pratiti učinak uživo koji dolazi od oko 90% automatiziranog unosa podataka na poslovnoj strani. Dodatno, ugradnja našeg "robota" podržava financijsku analizu, pružajući trogodišnje analize i trendove glavnih financijskih parametara. Konačno, robotikom smo postigli i bolju kvalitetu podataka. Zahvaljujući pojednostavljenju prestigli smo kako lokalne tako i grupne ciljeve. Radujemo se pokretanju više inicijativa za pojednostavljenje u budućnosti.

Značaj društveno odgovornog poslovanja u posljednjih nekoliko godina prepoznat je u različitim sektorima, pa tako i u financijskom. Društvena odgovornost banaka i drugih financijskih institucija prepoznata je kao nužna. Kako je UniCredit ostvario svoj napredak u ovom polju i pokazao svoju odgovornost na grupnoj i lokalnoj razini?

- Postigli smo napredak na našem putu prema održivijoj budućnosti. Na grupnoj razini nastavljamo ostvarivati napredak u smanjenju vlastitih emisija i ciljamo na to da u potpunosti izbacimo plastične predmete za jednokratnu upotrebu u našim zgradama do kraja ove godine. Pridružili smo se Net-Zero Banking Allianceu, poboljšali smo našu politiku ugljena, nafte i plina, podržavajući financiranje zelenih aktivnosti za one kompanije koje su se aktivno uključile u fazu ukidanja ugljena i potpisali smo Tobacco Free Finance Pledge te se obvezali na financijsko zdravlje i inkluziju u okviru UNEP-FI inicijative. Strategija UniCredit Unlocked strateškog plana stavlja ESG u središte svih naših odluka i akcija - od životne sredine, preko upravljanja pa do načina na koji podržavamo zajednice u kojima poslujemo. U sklopu procesa uništenja arhivske građe recikliramo oko 50 tona papira, uz aktivnosti smanjenja i potpunog eliminiranja upotrebe papira. Našim ekološkim misijama podržavamo aktivnosti ronilačkih klubova pri čišćenju jezera i rijeka u Bosni i Hercegovini, gdje se i volonterski priključujemo kako bismo dali svoj doprinos čistoj i zdravoj budućnosti, a odgovornim djelovanjem sortiranja otpada u upravnim zgradama dajemo doprinos smanjenju količine miješanog otpada na odlagalištima. UniCredit Bank kontinuirano provodi i financijske edukacije namijenjene našim sugrađanima kako bi bili dobro informirani o financijskim i ekonomskim temama te mogli samostalno i promišljeno pristupati odlukama o financijskim proizvodima. S ponosom bih istaknula naš Mini MBA program namijenjen studentima završnih godina ekonomskih fakulteta u Bosni i Hercegovini, kojim smo pružili dodatnu nadogradnju znanja kroz praktično iskustvo naših stručnjaka, kako iz Banke tako i iz UniCredit grupe.

Neizmjerno sam ponosna na našu kampanju "Moj krug podrške" koju provodimo već četvrtu godinu zaredom u cilju buđenja svijesti o važnosti prevencije i brige o ženskom zdravlju. Kako bismo proširili doprinos ovogodišnje pink misije, krenuli smo s financijskim edukacijama i za članice udruga iz mreže "Think Pink" diljem Bosne i Hercegovine. Cilj nam je povećati razinu financijske pismenosti svake žene uz proširenje dugoročnih programa edukacije i promocije zdravlja.

Kao kompanija posvećujete mnogo pozornosti promociji dobrobiti vaših zaposlenika. Možete li nam reći više o aktivnostima usmjerenim upravo na brigu o vašim zaposlenicima?

- Naši će ljudi uvijek biti naše najveće bogatstvo, a osigurati dovoljno izazovno okruženje i potporu u njihovim karijerama mjerilo je našeg poslovnog uspjeha. Titulu najpoželjnijeg poslodavca u financijskom sektoru s ponosom nosimo posljednjih 13 godina, što je odraz opredjeljenja za dobrobit naših zaposlenika te za inovativno, inkluzivno radno mjesto koje nagrađuje, a koje smo zajedno izgradili. Ujedno je i jedan u nizu dokaza da, osim odličnih poslovnih rezultata, svojim zaposlenicima pružamo ugodno mjesto za rad, razvijajući kompetencije i omogućavajući stalni napredak, s posebnom pozornošću na zadovoljstvo radnika. Opće je poznato da je kompanija dobra onoliko koliko su dobri njezini zaposlenici. S obzirom na to da su upravo ljudi naš najveći kapital, a briga jedna od temeljnih vrijednosti UniCredit grupe, kreirali smo kartu povlastica i mogućnosti koje naši zaposlenici ostvaruju kao dio UniCreditova tima. Neke od tih povlastica su fiksna i varijabilna naknada, prilike za učenje i razvoj, kao što su onboarding programi, specijalizirane edukacije za određena radna mjesta, kontinuirane edukacije, upskilling program, FitPath program, odnosno briga za fizičko i mentalno zdravlje, mogućnost za hibridni način rada, kao i klizno radno vrijeme te mogućnost promocije, internih kretanja, kao i internacionalna karijera u UniCredit grupi. Osim toga, omogućavamo našim radnicima plaćeni dopust u skladu s pravilnikom o radu za stupanje u brak, rođenje djeteta za očeve, prvi dan vrtića i škole za roditelje, selidbu, dobrovoljno darivanje krvi, pripremu i polaganje stručnog ispita, volontiranje u dobrovoljnim akcijama koje organiziramo, a koje sam prethodno spominjala, njegu teže bolesnog člana obitelji te novčanu pomoć kao potporu u teškim životnim trenucima.

Ostalo je još nekoliko dana do kraja 2022. godine. Koji su planovi UniCredita u godini koja je pred nama?

- Nema dvojbe da je pred nama još jedna izazovna poslovna godina za koju smo se već počeli pripremati. U nadolazećem razdoblju prilagodit ćemo se makroekonomskim prilikama te nastaviti podržavati naše klijente i zajednice čiji smo dio kako bismo osigurali održivost našeg poslovanja. Trudit ćemo se osigurati da transakcije koje obavljamo budu učinkovite u korištenju našeg kapitala te, naravno, pružati klijentima rješenja i usluge koje im pomažu da se suoče s izazovima koji nas čekaju. Istodobno, ostvarujemo našu ambiciju da postavimo nova mjerila za bankarstvo, neumorno radeći kako bismo služili svim našim partnerima. Znamo da je uspjeh naših klijenata, naših dioničara i naših ljudi neraskidivo povezan, a najbolja poslovna strategija za našu banku je upravo zadovoljstvo svih uključenih strana. Na grupnoj smo razini postavili cilj postati banka za europsku budućnost. Naša sposobnost ostvariti ovaj cilj ne počiva izvan naše Banke, ona je unutar nas. Ostat ćemo predani toj misiji, za našu budućnost, za našu djecu i za budućnost Europe. Za kraj, svim vašim čitateljima i našim klijentima upućujemo najiskrenije želje za novu, 2023. godinu. Neka vam nova godina bude obilježena zadovoljstvom, uspjehom i novim dostignućima.•

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije