Iako fizička privlačnost igra značajnu ulogu u odabiru partnera, nečiji miris i boja glasa itekako su presudni u odabiru, kaže Agata Groyecka, istraživačica sa poljskog Instituta za psihologiju pri Sveučilištu u Wroclawu.
- Atraktivnost igra središnju ulogu u ljudskoj neverbalnoj komunikaciji i široko je istraživana u različitim poljima suvremene psihologije. Istraživači su prikupili uvjerljive dokaze koji podupiru evolucijske funkcije fizičke privlačnosti i njegovu ulogu u našem svakodnevnom životu, dok su u isto vrijeme uglavnom ignorirali značajan doprinos ne-vizualnih modaliteta i odnosa među njima - pojasnila je u opširnom izvještaju objavljenom na stranici Frontiers in Psychology, prenosi 24sata.hr.
- Akustični i mirisni znakovi mogu, zasebno ili u kombinaciji, snažno utjecati na prividnost pojedinca, a time i na stavove i postupke prema toj osobi. Impresivna je količina informacija koje se mogu procijeniti o osobi isključivo od njenog ili njegovog mirisa i glasa - dodala je.
Ona je sa svojim timom proučila 30-godišnje rezultate istraživanja na temu privlačnosti.
- U posljednje vrijeme većina recenzija usredotočena je na vizualnu atraktivnost, primjerice, privlačnost lica ili tijela. Međutim, literatura o drugim osjetilima i njihova uloga u društvenim odnosima u značajnom je porastu i ne treba je zanemariti - kazala je ova istraživačica.
Ipak, naglašava kako su zajedno - izgled, glas i miris - najbolja kombinacija u izboru pravog partnera.
- Iako su vizualni znakovi doista snažni prediktori procjene ukupne atraktivnosti, na atraktivnost utječe i glas osobe i miris. Zajedno, izgled, zvuk i miris čine ključna osjetila koja obrađuju informacije u vanjskom okruženju, a koje u kombinaciji povećavaju učinkovitost naših postupaka i reakcija. Za razliku od drugih osjetila (okus i dodir), ljudi mogu stvoriti prve dojmove drugih na temelju njihovog vizualnog izgleda, glasa ili mirisa čak i na određenoj udaljenosti, bez uključivanja volje ili svijesti - objašnjava ova stručnjakinja.
- Kombiniranje atraktivnog lica s atraktivnim glasom ili mirisom može rezultirati višim ukupnim prosudbama privlačnosti - naglasila je.
Napravili su sprej koji privlači žene
Sprej se zove Syntocinon i sadrži sintetički oblik hormona oksitocina, za kojeg je poznato da se prirodno oslobađa iz tijela ako se ljudi zaljube. Ovaj hormon, također, igra veliku ulogu u stimulaciji proizvodnje mlijeka kod majki i zaslužan je za duboku emotivnu povezanost s bebom.
Istraživači sa Sveučilišta u Bonnu u Njemačkoj angažirali su 40 volonterki od dvadesetak godina. Polovica njih udisala je Syntocinon, a polovica je mislila da ga udiše, ali nije. Potom su im pokazali fotografije muškaraca, uključujući i njihove partnere. Zatim su pravi sprej udisale žene koje u prvom krugu nisu (iako to nisu znale), a one koje jesu, udisale su placebo.
Potom su dobile zadatak ocjenjivati svoje partnere. One koje su udisale oksitocin ocijenile su partnere 15 posto atraktivnijima nego kada su udisale placebo. Izuzetak su bile jedino žene koje uzimaju kontracepcijske pilule, njima su bili jednako privlačni sa i bez Syntocinona.
Ovaj sprej prodaje se online, a cijena mu je oko 200 kuna. Ali, liječnici upozoravaju kako se s hormonima ne treba igrati te da se ne bi trebao moći kupiti bez recepta jer može imati negativan utjecaj na srce, a moguće su i glavobolje, mučnine, pobačaj i ostali problemi sa zdravljem.