Nakon deset godina čekanja, opstrukcija i političkih sukoba, u Narodnim novinama Republike Hrvatske objavljen je natječaj za izgradnju mosta Gradiška. Pravila Europske unije nalažu da natječaj bude objavljen i u Oglasniku javne nabave Europske unije. - Materijali su u Bruxelles već poslani iz Zagreba i očekuje se kako će tekst natječaja u Oglasniku javnih nabava Europske unije biti objavljen najdalje u utorak - rekli su nam naši sugovornici. Objašnjavaju kako se ove procedure moraju provesti zbog izuzetno visoke cijene ovoga projekta. Preliminarne prognoze govore kako će izgradnja mosta koštati oko 220 milijuna kuna. Veći dio sredstava za izgradnju mosta bit će osiguran iz fondova Europske unije, što je još jedan razlog zašto će se u procedurama izričito poštovati pravila koja postavi službeni Bruxelles. Nakon gradnje mosta Svilaj, most kod Gradiške bit će još jedna točka na kojoj će se spojiti BiH s Hrvatskom, odnosno Europskom unijom. Naši sugovornici ne kriju zadovoljstvo napretkom projekta jer se radi o izuzetno važnom infrastrukturnom projektu koji će pojačati veze Hrvatske i BiH u gospodarskom smislu te unaprijediti uvelike prometnu komunikaciju. Ukupna duljina mosta bit će 426 metara, a širina 22,6 metara i imat će četiri prometna traka, od kojih će svaki biti širok 3,75 metara. Glavni rasponski sklop preko rijeke i inundacija (plavišta) je čelični sandučasti nosač s tri raspona od kojih je onaj središnji, preko plovnog korita rijeke Save, dug 170 metara, dok su dva bočna raspona, na inundacijama, duga po 128 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar. Most Gradiška spojit će autocestu s bh. strane s planiranom četverotračnom brzom cestom s hrvatske strane - od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH.•
nakon 10 godina