Sobzirom da grantovi predstavljaju javni novac, neophodno je postojanje sveobuhvatnih pokazatelja o rezultatima njihove potrošnje. Međutim, izvješća financijske revizije navode kako institucije u procesu planiranja grantova nisu definirale svrhu, namjenu i prioritete financiranja, kao i da sustav izvještavanja o utrošenim grant-sredstvima nije dobar, piše Večernji list. Imajući u vidu da proračun kao svoje izvore koristi sredstva poreznih obveznika, neophodno je pratiti način i rezultate potrošnje. Problematizira se i pitanje opravdanosti dodjele pojedinih grantova u slučajevima gdje ne postoji pravna osnova ni zakonska obveza za dodjelu. Da bi se na pravi način pokazalo upravljanja grantovima, odabrano je šest institucija od 29 u čijoj nadležnosti je upravljanje grantovima iz proračuna FBiH.
Bez prethodnih analiza
Odabrane institucije su: Generalno tajništvo Vlade FBiH, Ministarstvo kulture i sporta, Ministarstvo energetike, rudarstva i industrije, Ministarstvo prometa i veza, Ministarstvo raseljenih osoba i izbjeglica, Ministarstvo obrazovanja i znanosti. Pri odabiru se vodilo računa da u uzorak budu uključene institucije koje upravljaju grantovima na temelju adekvatne pravne osnove, kao i institucije koje upravljaju grantovima bez pravne osnove. U uzorak su odabrane institucije kod kojih su korisnici grantova unaprijed poznati, kao i one kod kojih nisu unaprijed poznati. Tekući grantovi iz godine u godinu čine više od 50 posto sredstava od ukupnog proračuna FBiH. Za oblasti socijalnih prava izdvaja se najveći iznos koji predstavlja oko 70 posto od ukupnih tekućih grantova. Na tekuće grantove koji su predmet ove revizije u razdoblju 2011. - 2013. izdvojeno je 401,463.704 KM što čini oko 21 posto od ukupnih tekućih grantova za ovo razdoblje. Na ostale grantove otpada oko 9 posto. Tu spadaju grantovi za poljoprivredu, razvoj poduzetništva i obrta, namjenska sredstva... Revizija je utvrdila da ni jedna institucija iz uzorka nije provodila sveobuhvatne i dokumentirane analize rezultata od prethodne dodjele grantova ,ni analize stanja i potreba u svrhu planiranja grantova. Nijedan planski dokument institucija iz uzorka nije izrađen na bazi sveobuhvatnih analiza rezultata dodjele grantova iz prethodnih godina u kombinaciji s analizom trenutačnog stanja i potreba. Većina institucija je provodila djelomične analize. Međutim, takve aktivnosti nadležne institucije nisu dokumentirale pa revizija nije mogla ustanoviti jesu li navedene poduzimane s ciljem planiranja grantova.
Upitne pojedinačne odluke
Prema izjavama nadležnih, većina institucija provodi usmene analize, a prije izrade konačnog zahtjeva odnosno programa utroška za konkretni grant organiziraju se interni sastanci unutar institucija na kojima se daju prijedlozi i sugestije za izradu, ali na takvim sastancima ne vode se zapisnici. Utvrđeno je da ni jedna institucija nije dodijelila grantove uz osiguranje potpune transparentnosti. Nijedna institucija nije uspjela osigurati da svi potencijalni korisnici grantova imaju jednak pristup informacijama vezanim uz korištenje, niti su kod svih grantova imena izabranih korisnika i dodijeljeni iznosi bili dostupni javnosti. Određeni broj grantova dodijeljen je netransparentno. Tu spadaju slučajevi dodjele grantova gdje se korisnici biraju, ne na osnovi javnog poziva nego na osnovi odluka Vlade FBiH, pojedinačnih odluka rukovoditelja institucije, ministara, te izravnih zahtjeva podnositelja.