Europska komisija pokrenula je u petak istragu kako bi utvrdila krše li Facebook i Google propise o ravnopravnom natjecanju na tržištu usluga internetskog oglašavanja.
Istraga će se usredotočiti na ‘Jedi Blue’, dogovor Facebooka i Google iz 2018., koji možda ograničava konkurenciju Googleovom programu Open Bidding na tržištu digitalnog oglašavanja, na štetu izdavača i potrošača.
Google programom Open Bidding organizira licitacije oglasnog prostora koje izdavačima jamče najvišu moguću cijenu. Meta pak prikazuje digitalne oglase i, preko Meta Audience Networka, zastupa na licitacijama izdavače.
„Google i Meta možda su takozvanim ‘Jedi Blue’ sporazumom ciljali tehnologiju koja bi konkurirala Googleovom Open Biddingu, nastojeći je oslabiti i isključiti s tržišta prikazivanja oglasa na internetskim stranicama i aplikacijama izdavača”, kaže povjerenica EU-a Margrethe Vestager.
Britanski regulator također istražuje ‘Jedi Blue’ i Komisija je priopćila da namjerava blisko surađivati s britanskim kolegama.
Google i Meta otklanjaju sumnje da možda ograničavaju konkurenciju.
“Posrijedi je javno dostupan sporazum koji podržava konkurenciju i omogućuje Facebook Audience Networku (FAN), ali i desecima drugih tvrtki, sudjelovanje u našem programu Open Bidding”, priopćili su iz Googlea.
“Metin ugovor s Googleom o licitiranju (oglasa) nije isključiv i zajedno s drugim sličnim sporazumima koje smo sklopili s ostalim platformama za licitiranje ojačao je konkurenciju u segmentu oglašavanja”, priopćili su iz Mete.