Kako vlasnik jedinstvenog registra korisnika gotovinskih naknada na koje se ne uplaćuju doprinosi ne bi bila samo FBiH, uložen je i amandman po kojem vlasnici tog izuzetno važnog registra mogu biti i županije. Kako županije u odnosu na FBiH ne bi bile razvlaštene od još jednog instituta koji im, prema Ustavu, pripada, traže se izmjene po kojima bi, kako piše o obrazloženju, “županijski registar činio sastavni dio jedinstvenog registra, a uspostavljaju i vode ga te održavaju mjerodavna županijska ministarstva”. U obrazloženju se ističe kako s obzirom na to da prijedlog Zakona o jedinstvenom registru korisnika gotovinskih naknada na koje se ne uplaćuju doprinosi predviđa evidentiranje svih gotovinskih isplata na koje se ne uplaćuju doprinosi, počevši od općinske pa do federalne razine, ovim amandmanom nastoji se pojednostaviti sam proces prikupljanja podataka u smislu da će pojedine županije uspostavljati dijelove jedinstvenog registra - županijske registre i objedinjavati sve isplate koje podliježu obvezi evidentiranja.
Razlozi zbog kojih se donosi Zakon o jedinstvenom registru korisnika gotovinskih naknada na koje se ne uplaćuju doprinosi prvenstveno jest evidentiranje isplate svih vrsta naknada koje se isplaćuju pojedincima iz proračuna FBiH, županijskih, gradskih i općinskih proračuna. Kad se Zakon bude provodio, stvaraju se pretpostavke da se buduća zakonska rješenja naknada pojedincima u FBiH mogu bazirati na institutu cenzusa, čime bi se riješio niz nedostataka u postojećem sustavu gotovinskih naknada pojedincima i omogućila primjerenija socijalna pomoć obiteljima i pojedincima u stanju socijalne potrebe. Uspostavom jedinstvenog registra osigurat će se bolji sustav izvještavanja o svim izvršenim isplatama po bilo kojoj osnovi, što će nadležnima biti od koristi u postupku kontrole utroška sredstava, planiranju proračuna, transparentnom financijskom izvještavanju. Za provedbu ovog projekta bit će potrebno osigurati sredstva za nabavu informatičke opreme servera, računala, kao i softversko rješenje te njegovo održavanje. Prema sadašnjoj projekciji, za uspostave registra potrebno je oko milijun maraka, a u godinama koje slijede značajno manje. Također, ocjena je da će pozitivni financijski efekti uspostave registra za proračun FBiH biti višestruko veći.•