Radovi na dugo očekivanoj prometnici, za koju Vlada Sarajevske županije tvrdi kako je u vrhu prioriteta s obzirom na to da će omogućiti da taj grad prodiše, napreduju planiranom dinamikom, piše Večernji list BiH.
Budućnost grada
Riječ je o Prvoj transverzali u Sarajevu, jednoj od najvažnijih prometnica koje se trenutačno, uz koridor Vc, grade u Federaciji Bosne i Hercegovine. Iz fotografija, koje je na svojoj službenoj stranici na Facebooku objavio izvođač radova širokobriješki Hering, vidljivo je kako je dinamika radova u posljednje vrijeme ubrzana te se očekuje kako će rokovi, barem kada je u pitanju dionica koja se sada radi, biti ispoštovani. Predstavnici Sarajevske županije, Grada i općina krajem prošle godine definirali su šest građevinskih cjelina Prve transverzale.
To su kružno raskrižje kod američkoga Veleposlanstva, dionica od raskrižja Tešanjske s Ulicom Halida Kajtaza, dionica od Ulice braće Begić do budućeg rotora na Šipu, Grand nadvožnjak, tunel Kobilja Glava i dionica od izlaza iz tunela Kobilja Glava do Jošaničke petlje u Vogošći. Početku radova prethodile su brojne peripetije, rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, eksproprijacija...
Također, za potrebe izgradnje prometnice morao je biti uklonjen određen broj objekata. Inače, radovi na izgradnji Prve transverzale u Sarajevu započeli su u listopadu prošle godine. Taj dan iz Vlade ove županije prozvali su povijesnim s obzirom na to da je riječ o projektu o kojem se govori već desetljećima. Bageri su najprije krenuli raditi na dionici između raskrižja Ulice Halida Kajtaza s Kranjčevićevom ulicom i s Tešanjskom ulicom.
Potreba za ovom cestom iskazana je još 1978. godine. Kako je ranije rečeno iz Vlade Sarajevske županije, cesta koja će smanjiti prometne čepove ići će u smjeru Vogošće, odnosno olakšat će ulaz u Sarajevo i izlaz iz njega.
Tehničke karakteristike
Prometnica je projektirana tako da ima po dva traka u oba smjera, čime će se olakšati prometovanje. Osim toga, druga važna stvar je što njezina trasa ne ide na Kobilju Glavu, kuda ide postojeća cesta, već je planirano da ide tunelom ispod tog brda. Građevinski dio projekta kroz Vogošću od 5,5 kilometara, od izlaza iz tunela Kobilja Glava do Jošaničke petlje u Vogošći, stajat će oko 50 milijuna eura. Iz Ministarstva prometa Sarajevske županije naveli su kako će sama izgradnja tunela stajati 54 milijuna KM. Tunel je dug 650 m, a pristupna prometnica za magistralnu cestu M18 dugačka je 750 metara i gradit će se oko dvije godine, istaknuli su iz resornoga ministarstva Sarajevske županije.•