Jedan od najimpozantnijih građevinskih pothvata u okružju, a svakako jedan od najvažnijih u smislu prometnog rasterećenja Mostara i njegova spajanja sa zapadom Hercegovine, dobio je svoj konačni izgled. Tvrtka Hering, zaslužna za izgradnju vijadukta Marjanovića draga na mostarskoj južnoj obilaznici, izvršila je probno ispitivanje objekta koji će biti važan mozaik buduće prometnice koju će koristiti sav teretni promet smjerom dolina Neretve - zapadna Hercegovina - Republika Hrvatska. Tom su prilikom objavili i fotografije na kojima se vidi testiranje vijadukta Marjanovića draga korištenjem potpuno natovarenih teških teretnih vozila, a prvi put javnost može vidjeti i unutrašnjost objekta koji će, uz budući tunel Novi, biti i ključni dio svladavanja, iz tehničkog i kuta građevinske struke, iznimno zahtjevnog prijevoja Kobilovača.
Kada je pak riječ o nastavku radova na izgradnji mostarske južne obilaznice, već se jedno vrijeme na samom početku prijevoja Kobilovača, na proširenju prema brdu Hum, mogu primijetiti građevinski strojevi koji osiguravaju pristup za početak probijanja tunela Novi. Na izgradnji rade tvrtke Hering d. d. Široki Brijeg i Azvirt LLC, Azerbajdžan, a u kontekstu tehničkih detalja valja naglasiti kako će tunel biti dužine 900 metara.
Treća dionica, ona koja će spojiti obilaznicu s magistralom M-17, bit će pak dužine 3,2 km, a ići će od vijadukta Rodoč do čvorišta magistralne ceste. Taj dio ceste predviđen je kao brza cesta s četirima trakovima, s predviđenim dvama rotorima. Zanimljivost vezana uz ovu dionicu je ta što će omogućiti buduću vezu na južnom izlazu grada Mostara, petlja jug, s autocestom na koridoru Vc. Prvi dio južne mostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara, završen je krajem 2019., a posljednjih mjeseci intenziviraju se aktivnosti na dijelu koji je, zbog konfiguracije terena, iznimno zahtjevan.
Mostarska južna obilaznica, osim što će omogućiti prometno rasterećenje Mostara, imat će i strateški značaj koji će se oslikavati kroz povezivanje doline Neretve, odnosno koridora Vc, s Republikom Hrvatskom preko područja zapadne Hercegovine. Naime, upravo se mostarska južna obilaznica nastavlja na buduću brzu cestu Mostar - Široki Brijeg - granica RH.
Večernji list imao je uvid i u vizualnu prezentaciju buduće trase od Pologa do granice s Republikom Hrvatskom, a pritom je vidljivo kako će se prometnica nastavljati na postojeću koja od Pologa ide do Miljkovića odnosno Varde. U smjeru zapada brza cesta će prolaziti dijelovima Širokog Brijega i Gruda te bi se nakon toga spajala s prometnicom s hrvatske strane granice.•