Iako reforma javne uprave predstavlja jedan od temeljnih preduvjeta za integraciju BiH u Europsku uniju, s realizacijom tog projekta kasni se više od 6 godina. Unatoč tome što se s reformom javne uprave u BiH počelo još 2004., i to uspostavljanjem Ureda koordinatora za reformu javne uprave, koji je nadležan za koordinaciju, usmjeravanje i praćenje reforme javne uprave, a strategija reforme javne uprave usvojena je 2006., za što je bio osiguran novac, analizom rada utvrđeno je kako su rezultati, u najmanju ruku, porazni. - Samo jedan od 29 projekata planiranih revidiranim akcijskim planom proveden je u zadanom roku. Još četiri projekta su provedena, ali sa zakašnjenjem u odnosu na rokove, u prosjeku više od dvije godine. Kašnjenja u odnosu na zadane rokove za ostale projekte koji još nisu završeni, iako su svi rokovi iz akcijskih planova davno istekli, kao i sama strategija reforme javne uprave, za sada se kreću u rasponu od 2 do 6 godina, a do trenutka njihova završetka to kašnjenje će biti i dulje - stoji u analizi koju je izradio Ured za reviziju i o kojoj se moraju izjasniti institucije državne vlasti u BiH, a sigurno je da će stići i reakcije od službenog Bruxellesa. Treba podsjetiti kako u Reformskoj agendi za BiH, koja je potpisana i čiji su ciljevi trebali biti ispunjeni, stoji kako je reforma javne uprave jedan od ključnih prioriteta za osiguranje fiskalne održivosti i kvalitetno pružanje usluga građanima. Modernija, kompetentnija, transparentnija, učinkovitija, isplativija i odgovornija javna uprava otklonit će najveći dio opterećenja koje trenutačno nose građani, poboljšat će dostavljanje javnih usluga i smanjiti troškove. No, kako stoji u analizi, rokovi definirani akcijskim planovima su istekli, ciljevi zacrtani strategijom nisu u potpunosti ostvareni, a u konačnici građani ne dobivaju pravodobno sve koristi koje treba pružiti reformirana uprava, dok je provođenje reforme, koja ima za cilj učinkovitiju javnu upravu, neučinkovito. To je potvrdila i Europska komisija koja u svojim izvješćima navodi kako tom segmentu reformi koje vlasti u BiH moraju provesti uopće nema kvalitetnoga napretka. S obzirom na činjenicu da su milijuni maraka isključivo doniranoga novca potrošeni za reformu javne uprave i da je zbog toga osnovan i poseban fond u koji su uplaćivale donacije zemlje poput Nizozemske, Švedske, Velike Britanije, Danske, Norveške..., spominje se i mogućnost provjere načina trošenja tog ogromnog novca, što će na kraju srozati ionako loš međunarodni ugled BiH. Od nastanka Fonda u srpnju 2007. do kraja svibnja 2017. samo je 5 projekata, od ukupno planiranih 46, provedeno sukladno rokovima utvrđenim akcijskim planovima. - Još 12 projekata provedeno je s prosječnim zakašnjenjem od više od dvije godine u odnosu na rokove iz akcijskih planova. Ostala 24 projekta još nisu provedena i ona, zaključno s 31. svibnja 2017., u odnosu na rokove za provedbe, odstupaju u prosjeku gotovo 4 godine. Od pet projekata se odustalo - piše u analizi provedbe reforme javne uprave u BiH.
Opterećenja