Na teritoriju Bosne i Hercegovine od 15. studenoga do 15. travnja zakonski je obvezno posjedovanje i korištenje zimske opreme za motorna vozila, bez obzira na vremenske uvjete, piše Večernji list BiH.
Pozitivna statistika
Pod zimskom opremom podrazumijevaju se: pneumatici sa zimskim profilom na svim kotačima (dubina gazećeg sloja minimalno 4mm) i u priboru lanci koji se postavljaju na pogonskim kotačima u slučaju zimskih uvjeta. Dodatno za teretna vozila i autobuse u zimsku opremu ubraja se lopata i vreća pijeska. - Statistike pokazuju kako se iz godine u godinu građani sve više pridržavaju pravila o obveznoj zimskoj ili ljetnoj opremi za vozila. Samim tim, sve je veći broj građana koji imaju dva seta guma, ljetne i zimske. Vrlo malo je onih koji kupuju lance, osim onih koji idu na ekstremne uvjete, kazao je za naš list poslovođa u mostarskoj tvrtki Auto oprema Leko (AO Leko). Objasnio je kako je razlika između zimskih i ljetnih guma velika, te da je, što se sigurnosti tiče, od presudnog značaja. - Struktura nije ista. Na temperaturi od 4 Celzijeva stupnja ljetna guma “postaje” kamen dok, a zimska guma na temperaturi od 40 stupnjeva postaje “guma”, lijepi se. Druga stvar, ukoliko se gume mijenjaju ovisno o uvjetima, pored toga što ste sigurniji u prometu i gume će vam dulje trajati, bit će u boljem stanju. A jako važno je provjeriti rashladnu tekućinu, antifriz, jer može doći do velikih šteta ako se voda smrzne u sustavu, kazao je naš sugovornik.
Potrebne provjere
Prije zimske sezone na automobilu je potrebno provjeriti imaju li gume dovoljnu dubinu profila i je li tlak zraka u gumama odgovarajući. Potrebno je provjeriti i stanje motornog ulja, akumulatora, kao i kablova. Tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla treba obogatiti tekućinom protiv zamrzavanja, provjeriti stanje metlice brisača i drugih uređaja koji omogućavaju normalnu vidljivost iz vozila. Isto tako, potrebno je podmazati sustav za vješanje i dijelove šasije, sajle mehanizma ručne kočnice.
Da ne bi zaledile, potrebno je podmazati i brave vrata i prtljažnika. Tijekom protekle zimske sezone BIHAMK je imao oko 33.000 intervencija na cesti.
Najčešći kvarovi bili su na sustavu za paljenje vozila, rashladnom sustavu, elektroinstalacijama, a zbog niskih temperatura veliki broj intervencija se odnosio i na sustav za dovod goriva.•