Inicijativa kojom zračne luke traže stavljanje izvan snage odluke o naknadama

Svaki putnik koji odlazi iz zračne luke iz BiH kompanije košta 3 marke

08.08.2023.
u 11:10

Nedavna inicijativa koju su uputili predstavnici triju međunarodnih zračnih luka u BiH mogla bi, ako bude realizirana i djelomično, rezultirati novim poslovnim prilikama kada je riječ o ugovorima s niskotarifnim zrakoplovnim kompanijama, a što bi u konačnici dovelo i do povećanja broja putnika.

Iznosi naknade

Naime, tri bh. zračne luke - Tuzla, Banja Luka i Mostar - uputile su zajednički zahtjev Direkciji za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA) kojim traže da se izvan snage stavi odluka o naplaćivanju pristojbe od tri marke po odlazećem putniku, i 40 maraka po toni prevezene prtljage, a kako je u izjavi za Večernji list potvrdio direktor Zračne luke Mostar Marko Đuzel, svaka odluka koja bi išla u smjeru smanjenja opterećenja bila bi dobra za zračne luke. Dodaje kako je moguće neko kompromisno rješenja putem kojega bi se, primjerice, napravila kategorizacija zračnih luka u Bosni i Hercegovini.

Pitanje niskotarifnih kompanija u tom se segmentu nameće kao ključno jer određene zračne luke u BiH veliki dio prometa ostvaruju upravo kroz letove takvih kompanija. Podsjećamo, operator zrakoplova obvezan je uplatiti naknadu po prevezenom putniku u odlasku iz zračne luke iz Bosne i Hercegovine u iznosu od 3 KM. Iznimno, naknada se ne plaća za tranzitne putnike i putnike u transferu, putnike s besplatnim kartama i beneficiranim kartama s oznakom ID 00 i ID 90, DHC posadu, djecu do 2 godine (INF), putnike na letovima s vojnim pozivnim znakom, putnike na državnim letovima i putnike na letovima koji su registrirani kao prijevoz za vlastite potrebe. Operator zrakoplova obvezan je uplatiti naknadu u iznosu od 40 KM po toni prevezene robe/tereta u redovitom i povremenom (čarter) zračnom prijevozu u odlasku iz zračne luke iz Bosne i Hercegovine. Iznimno, naknada se ne plaća za tranzitne pošilјke robe/tereta; pošilјke robe/tereta oslobođene od plaćanja usluga prijevoza, navodi se u odluci o visini naknade koju plaća operator zrakoplova po prevezenom putniku i toni prevezene robe/tereta u odlasku iz zračne luke u Bosni i Hercegovini. Ostaje za vidjeti kakav će biti rezultat ovakve inicijative, odnosno hoće li doći do stavljanja izvan snage, određenog smanjenja iznosa naknade ili pak nekog trećeg rješenja.

S druge strane, kada je riječ o Zračnoj luci Mostar, ovog proljeća uslijedile su iznimno dobre vijesti kojima Mostar, ali i regija Hercegovine u cjelini mogu biti iznimno zadovoljni. Naime, uspostava zračne linije Croatia Airlinesa Mostar - Zagreb značajna je iz dvaju kutova - simboličnog jer pokazuje kako se Zračna luka Mostar, korak po korak, pozicionira kao lokacija koja ima osiguranu perspektivu, te praktičnog jer ostvarivanje komunikacije sa Zagrebom u startu zapravo otvara sve velike destinacije u Europi, ali i šire. Upravo se tijekom potpisivanja ugovora Zračne luke Mostar s Croatia Airlinesom moglo čuti kakve prednosti nudi ova nova linija, a među ostalim, ona će se ogledati kroz činjenicu da je Croatia Airlines članica najveće svjetske alijanse - Star Alliance. Takvo što nudi mogućnost da putnici iz Mostara, bilo turistički, bilo iz poslovne zajednicu, u vrlo kratkom roku, osim destinacija u Hrvatskoj, dođu do brojnih destinacija diljem Europe i svijeta.

Značaj

Pitanje prometne povezanosti putem redovite zračne linije nešto je što se u Mostaru, ali i šire promatra kao strateški značajno, i to kada govorimo o nekoliko kategorija putnika. Jedna od njih svakako su turisti koji u sve većem broju posjećuju Bosnu i Hercegovinu, a s obzirom na potencijale kojima obiluje jug zemlje, uspostava redovite zračne linije, koja pak omogućuje povezanost s više značajnih središta diljem Europe, nametnula se kao imperativ. Drugi segment po kojem je takva zračna linija bitna odnosi se na iseljeništvo, a koje je sada dobilo priliku brzo i jednostavno ostvariti kontakt s domovinom. Naravno, u cijeloj priči prisutna je i tematika gospodarskog uvezivanja koje u današnjim vremenima, koja traže brzu reakciju, kao pretpostavku ima postojanje redovite zračne linije s važnim gospodarskim središtima Europske unije, ali i šire.

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije