U institucijama izvršne vlasti po deset i više godina sjede direktori ili predsjednici raznih državnih direkcija i agencija koji su, prema svim zakonskim pravilima, trebali biti umirovljeni ili skinuti s dužnosti.
Nekoliko godina mandata
Najveći problem predstavljaju direktori u tzv. tehničkom mandatu koji na toj poziciji uz zaštitu političkih stranaka sjede po nekoliko godina. Vlasti u BiH, prema postojećim zakonskim uvjetima, nisu riješile ovo pitanje. To se vidi iz pisma Ministarstva pravosuđa BiH u kojem se navodi da institut tehničkog mandata nije uređen pozitivnim zakonodavstvom Bosne i Hercegovine pa samim tim nije uređeno ni pitanje nadležnosti, trajanja i druga pitanja vezana uz ovaj institut. “U slučajevima kada nakon isteka mandata imenovanog službenika procedura produljenja mandata ili procedura razrješenja s dužnosti i imenovanja novog službenika nije okončana, prava, obveze i ovlasti imenovanog službenika ne prestaju, već egzistiraju do okončanja postupka produženja mandata, odnosno razrješenja s dužnosti”, stoji u stručnom objašnjenju Ministarstva pravosuđa BiH koje su uputili Agenciji za državnu službu. Ništa nije bolja situacija po pitanju umirovljenja državnih službenika koji na svojim radnim mjestima ostaju i po nekoliko godina iako su stekli pravno na mirovinu. Isto se odnose i kod suspendiranih državnih službenika, po pitanju davanja suglasnosti za obavljanje poslova drugog radnog mjesta i sl. To je Agenciji za državnu službu BiH sugerirano od Ureda za reviziju koji ističe “da se u ovim predmetnim pitanjima ne posvećuje dovoljna pozornost”.
Ocjena rada službenika
Agencija za državnu službu BiH prošle godine je sačinila zbirno izvješće u kojem se iznesene ocjene rada državnih službenika koji su zaposleni u državnim agencijama, direkcijama, ministarstvima ocjenjivanju državnih službenika u institucijama Bosne i Hercegovine za razdoblje lipanj - prosinac 2013. godine koji je dostavljen Vijeću ministara BiH. Od 68 državnih institucija tek je u 28 agencija imala ocjenu rada državnih službenika. Za svoj rad su dobili dobru ocjenu, što, po mišljenju Ureda za reviziju, uopće nije relevantno istraživanje.
Uz samo tri državna ministarstva: Ministarstva financija i trezora BiH, Ministarstva civilnih poslova BiH i Ministarstva sigurnosti BiH, ocjena rada službenika dostavljena je uglavnom iz upravnih organizacija s malim brojem zaposlenika. To je, po njima, uz nemogućnost rješavanja pitanja tehničkog mandata raznih direktora i predsjednika, u agencijama i direkcijama velika anomalija u radu državne službe.