U Bosni i Hercegovini se u skorije vrijeme ne može očekivati pojeftinjenje dizel automobila, iako su se mnogi potencijalni kupci tome ponadali nakon što je Savezni upravni sud u Leipzigu odlučio da njemački gradovi i općine mogu zabraniti vožnju vozilima sa dizel motorima u borbi protiv zagađenja zraka.
Sevdalija Bajrić, direktor auto-kuće "Herc-auto" iz Sarajeva, rekao je za Nezavisne novine da postoje pretpostavke da bi vozila mogla biti jeftinija, ali da to nije za očekivati.
"Njemačko tržište je veliko, automobili s njihovog tržišta se ne mogu odvesti samo u BiH, njih mogu pokupovati ostale europske zemlje, koje mogu držati cijenu i prodavati ih dalje", rekao je Bajrić.
Istaknuo je da bi dizelaši mogli postati nepoželjniji za njemačke građane, koji bi ta vozila jeftinije prodavali te bi kupci iz prve ruke mogli proći povoljnije, ali ako bi to kupovale auto-kuće, preprodavci, oni će ih dalje prodavati i držati cijenu.
Željko Vasilić, prodajni radnik u auto-salonu "Braća Đukić" Derventa, kaže da se pojeftinjenje dizelaša ne može još dugo očekivati u BiH.
"To je sve na dugom štapu. Mislim da od povoljnijih vozila za nas za narednih pet do deset godina neće biti ništa, jer je taj zakon tek donesen na razmatranje u Njemačkoj za 2019. godinu. Znači, tek će se razmatrati o tome", rekao je Vasilić.
Dodao je da je afera "dizel" počela prije dvije godine, a da oni u tom auto-salonu čak i skuplje plaćaju auta, te se u narednih pet godina ne očekuje pad cijena.
"Industrija je napravila toliko automobila i nemoguće je da zabrane takvo nešto za godinu-dvije, to će trajati godinama, jer to nije zakon koji se može zamijeniti tijekom noći", rekao je Vasilić.
Zoran Pavlović, ekonomski analitičar, kaže da, kada se očekuje promjena politike koju provodi Njemačka u slučaju dizel motora, sasvim realno je očekivati da će ljudi željeti osloboditi se takvih vozila.
"Sigurno je da to neće ići tako lako. Ako bi takva odluka bila donesena sigurno će pojeftiniti dizel vozila, a to je onda prilika za zemlje Balkana da se inoviraju i naša vozila, kojima je prosjek između 15 i 18 godina", rekao je Pavlović.
Dodao je da su na tržištu automobila u BiH promjenom zakona o trošarinama kažnjeni oni koji koriste plin, jer obzirom da je plin poskupio ne isplati se više ni uzimati benzinski motor i prebacivati ga na plin, jer je račiunica jasna - najpovoljnije je voziti dizel, te je iz tog razloga cijena vozila s dizel motorima u porastu kod nas.
Da će odluka u Njemačkoj o dizel motorima utjecati na prodaju automobila u BiH te da je samo pitanje vremena kada će do nje doći, smatra Adis Armagić, prodajni savjetnik u auto-kući "Inter auto" iz Tuzle.
"Ako krene val tih vozila kod nas, pitanje je što će uraditi naše vlasti. Kod nas je još razmišljanje 'dizel je dizel', a u prodaji novih vozila veća je potražnja kod nas za dizel motorima. Hoće li se svijest naših građana mijenjati kako se bude mijenjala u Europi trebat će vremena da se vidi", rekao je Armagić.