Prva faza radova na Južne obilaznice Mostar trebala bi biti završena za nešto više od četiri mjeseca. Radovi su intenzivirani, a prvi će biti završen rotor u Miljkovićima. Rok za završetak radova na rotoru je tri mjeseca, s tim da su radovi počeli prije nešto više od mjesec dana, piše Večernji list BiH.
Kako navode iz Ministarstva prometa i veza FBiH, vanjski radijus kružnog raskrižja (rotor) u mjestu Varda (Miljkovići), koji je smješten na križanju s cestom M-17.4 Mostar – Čitluk, iznosit će 22,50 m.
Dionice, planovi, rokovi
Širina voznog traka je 5,50 m, a širina provoznog dijela 2,50 m. Prva faza radova na Južnoj obilaznici Mostar podrazumijeva još jedan rotor, a on će biti u Međinama, odnosno Pologu. Prema informacijama iz Ministarstva, vanjski radijus ovog rotora koji će se nalaziti na magistralnoj cesti M6.1 i Južnoj obilaznici Mostar bit će 20 m. Vozni trak planiran je u širini od 5,50 m, a širina provoznog dijela iznosit će 4 m. Radovi na projektu, od velike važnosti za Hercegovinu, počeli su nakon što je sredinom prosinca prošle godine potpisan ugovor za izgradnju Južne obilaznice Mostar – završetak radova na izgradnji dionice Međine – Miljkovići.
Od veljače je veći broj bagera i kamiona na terenu te se intenzivno radi na probijanju i poravnanju trase iz smjera Širokog Brijega prema M-17.4 (Mostar - Ljubuški). Riječ je o dionici dugoj 6,7 km, a ugovor je potpisan između direktora JP Ceste FBiH Ljube Pravdića i predstavnika konzorcija u sastavu Putovi Grude i HP Investing Mostar Rajka Ćutuka i Dženana Pekušića. Vrijednost ugovora je 5,336.934,79 KM s PDV-om, a projekt se financira iz kredita EBRD-a.
Kako je rečeno prilikom potpisivanja ugovora, radovi na izgradnji Južne obilaznice Mostar odvijat će se u fazama. Prva faza izgradnje, koja je u tijeku, obuhvaća kompletiranje započetih radova na izgradnji Južne obilaznice u dužini od 6,5 km, kao i kompletiranje kružnog raskrižja (rotor) u mjestu Varda na križanju s cestom M-17.4 Mostar – Čitluk i rotora u Pologu. U ovoj fazi izvodit će se radovi na izgradnji gornjeg sloja ceste (uređenje škrapi, usjeka i nasipa, ugradnja tampona, izrada rigola, jaraka, asfalterski radovi...), kao i radovi na ugradnji prometno-tehničke opreme i signalizacije.
Prema riječima ministra prometa i veza FBiH Denisa Lasića, koji je dolaskom na ovo mjesto i pokrenuo pitanje realizacije projekta za kojim postoji potreba već 20 godina, ali je bio zapostavljan zbog nedostatka sredstava, ali i političke volje, uskoro se očekuje i početak realizacije druge faze radova na Južnoj obilaznici Mostar (od M-17.4 prema Rodoču).
Uskoro druga faza radova
Uskoro bi trebao biti raspisan natječaj za drugu fazu radova te se izlazak strojeva na teren očekuje čim se zadovolje procedure. Ova obilaznica podrazumijeva gradnju dvaju tunela, triju podvožnjaka te mosta, a završetkom se premješta cesta M6.1, a time i tranzitni promet iz središta Mostara. Izgradnja Južne obilaznice Mostar dio je velikog programa modernizacije magistralnih cesta FBiH.
Kredit planiran za program modernizacije iznosi 173 milijuna eura te su dobivena od EBRD-a (73 mil. eura nakon usvajanja trošarina) i EIB-a te Svjetske banke - 100 mil. eura. Ovim velikom projektom predviđena je i modernizacija određenih dionica te izgradnja obilaznica oko Bugojna, Donjeg Vakufa, Gruda, Livna, kao i prve faze obilaznica oko Cazina, Kiseljaka i Goražda te izgradnja prve faze ceste između Graničnog prijelaza Izačić i Bihaća.•