Za brze ceste oko Mostara bit će izdvojeno 20 milijuna konvertibilnih maraka, kroz idućih mjesec dana počinje gradnja dionice autoceste u Hercegovini, točnije dionica Počitelj – Zvirovići, navodi ministar prometa i veza Federacije BiH Denis Lasić u intervjuu za Večernji list. Lasić se osvrnuo i na poslovanje Zračne luke Mostar, gradnju brze ceste Mostar - Široki Brijeg - granica s Republikom Hrvatskom. Ministar prometa i veza FBiH govori i o razlozima zbog kojih se u njegovom mandatu usporilo s gradnjom autoceste kroz BiH.
Federalno ministarstvo prometa i veza predlagač je inicijative koja je usvojena na Vladi FBiH, da se šest prometnica gradi od dobiti javnih poduzeća i ruskog duga. Otkud ovakva inicijativa?
- Kako je neizvjesno hoće li i kada biti usvojen Zakon o izmjenama zakona o trošarinama Bosne i Hercegovine kojim je predviđeno izdvajanje dodatnih sredstava iz maloprodajne cijene naftnih derivata, pokrenuli smo inicijativu da se iz akumulirane dobiti javnih poduzeća u Federaciji BiH izdvoji dio sredstava i usmjeri u financiranje izgradnje prioritetnih infrastrukturnih projekata brzih cesta i najznačajnijih magistralnih cesta. Pored toga, odlučeno je da se za iste namjene usmjere sredstva iz klirinškog duga Ruske Federacije u iznosu od 107,000.000 KM. Vlada Federacije BiH se opredijelila za ovo rješenje kako bi se održao kontinuitet u realizaciji kapitalnih infrastrukturnih projekata.
Kojim kriterijima su birani projekti koji će biti financirani na ovaj način?
Kod utvrđivanja liste projekata opredijelili smo se za brze ceste koje su predviđene Prometnom strategijom Federacije BiH. Kako se radi o zahtjevnim projektima, ovo su uglavnom inicijalna sredstva pa se nadamo da će se, po realizaciji ovog programa, iznaći dodatna sredstva za nastavak aktivnosti na ovim projektima.
Cijeli intervju čitajte u tiskanom izdanju Večernjeg lista BiH