okrugli stol

Uloga medija u zaštiti od poplava

12.07.2017.
u 11:00

Zbog neprovjerenih informacija, dezinformacija i utrci za što većim brojem “lajkova” preko društvenih mreža, ljudi su u panici odlazili iz pojedinih područja gdje nije prijetila nabujala rijeka. Čak i u takvim situacijama portali su željni senzacionalizma iznosili netočne podatke, stoga je iznimno važno u kriznim situacijama točno znati tko daje službene informacije. Te slabosti se ne smiju ponoviti, no puno je više primjera gdje su novinari i mediji bili prozor u svijet s poplavljenog područja, slali su tužne slike i istinite priče kako bi se u pravom trenutku poslala pomoć tamo gdje treba, rečeno je tijekom okruglog stola “Uloga i značaj medija u prevenciji i zaštiti od poplava” u Šamcu. Okrugli stol organizirao je Nezavisni biro za razvoj Modriča uz veliki broj medija iz oba entiteta i predstavnika, prije svega institucija općine Domaljevac - Šamac, Šamac i Vukosavlje koje su uključene u projekt “Potpora održivom oporavku od poplava za Domaljevc - Šamac, Šamac i Vukosavlje”. - Svatko sebi da za pravo da piše, i to bez ikakve odgovornosti koju moraju imati i novinar pri pisanju, kao i u svakom drugom poslu. Ne može novinar snimati jedno, a drugo pisati jer ima unaprijed sastavljenu priču za koju mu samo trebaju likovi, jednoglasne su bile predstavnice NVO odjela iz Šamca. Javnost traži senzacije, crnilo, a ne životne pozitivne priče običnih ljudi, čulo se tijekom rasprave u kojoj su se izmjenjivale priče novinara i građana. Također je naglašena slabost u koordinaciji svih razina vlasti koje su zbog toga javnosti kasno odašiljale poruke upozorenja nadolaska plimnoga vala, koji se kobno završio u posavskom pojasu gdje je općina Domaljevac - Šamac gotovo u cijelosti preplavljena vodom. Istaknuta je i odlična komunikacija s javnošću tadašnjih načelnika Željka Josića i Slave Minića. Ovoga puta predstavnici medija nisu bili izvjestitelji o događanjima, već izravni sudionici okruglog stola. Posebno je zanimanje sudionika izazvao urednik Aleksandar Hršum, ujedno moderator skupa. Uloga medija u kriznim situacijama je ogromna, a koordinacija i razmjena informacija je nužnost jer informacije koje se prenose putem medija oblikuju javno mnijenje i daju doprinose sprječavanju još većih ljudskih i materijalnih šteta, zajednička je nit vođene rasprave. Skupom je inače počela kampanja jačanja svijesti o prevenciji i zaštiti od poplava s radnim sloganom “Bolja prevencija je moguća i potrebna, bolja reakcija je moguća i potrebna”. Provedba kampanje sastoji se od šest zajedničkih akcija u tri ciljane općine kako bi ojačala svijest o potrebi prevencije od poplava i kako bi se svi lokalni resursi udružili u cilju planiranja mjera za prevenciju od poplava od mjerodavnih institucija. Bilo bi dobro kada bi ukupna kampanja uključila i otklanjanje nekih nelogičnosti, kao one da logističku potporu pojasu uz Savu s tri općine Posavske županije, primjerice 2014. godine, pruža tvrtka koja je 100 kilometara udaljena i sama je bila spriječena poplavama da uopće stigne do Posavine. •

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?