Zanimanje bh. javnosti za prijevoz vlakom raste iz dana u dan. Osim za prijevoz redovitim linijama prema Čapljini i Banjoj Luci, Željeznicama Federacije BiH gotovo svakodnevno pristižu zahtjevi od javnih ustanova, škola i različitih kompanija za organiziranje posebnog prijevoza vlakom, a najčešće se traži putovanje prema Mostaru, piše Večernji list BiH. Željeznice FBiH jedna su od dviju kompanija u BiH koje se bave prijevozom vlakom, a podijeljene su u 5 poslovnih područja.
Jedno od tih područja je Mostar, a tu još spadaju Sarajevo, Tuzla, Zenica i Bihać. Područje Mostara proteže se od Čapljine do Bradine i jedino je u FBiH koje je u potpunosti završilo remont pruge (promijenjene tračnice, tucanik itd.). Time je, prije svega, poboljšana sigurnost, što je najbitnije, a stvorene su pretpostavke i za povećanje brzine. No, brzinu nije moguće povećati u većoj mjeri jer još uvijek nije urađen remont elektromreže, koji je planiran u idućih pet godina. Što se tiče prometa u mostarskom sektoru, on je, uzmemo li u obzir uvjete, više nego zadovoljavajući. Nagibni talgo vlakovi, koji su kupljeni prije nekoliko godina, pušteni su u promet i vrlo brzo se pokazalo da je to pun pogodak.
U današnje vrijeme velikih gužvi, preopterećenosti cesta, prednost putovanja vlakom dolazi do punog izražaja. - Sada bez problema dođete za dva sata iz Mostara u Sarajevo. Iz središta jednog u središte drugog grada. Pritom imate potpuni komfor, vlak je klimatiziran, udoban i suvremen - kazao nam je sugovornik iz mostarskog sektora Željeznica FBiH. Putnici su to vrlo brzo prepoznali i plan Željeznica FBiH je da prijevoz putnika ne ostane samo sezonski, nego da bude aktivan tijekom cijele godine.
- Ljudi brzo prepoznaju ono što je dobro. Dosta naših putnika vlakom se vozilo i prije rata te je i to jedan od razloga što su ponovno poželjeli putovati na taj način, a kad su vidjeli koliko je to napredovalo, odlučili su se definitivno na putovanje vlakom - kaže naš sugovornik. Putovanje vlakom i financijski je relativno pristupačno. Cijena karte za relaciju Mostar - Sarajevo u jednom smjeru je 10,90 KM za drugi razred, a 15,80 KM za prvi razred. Povratna karta za drugi razred stoji 17.40 KM, a za prvi 25,30 KM.
Nedavno su Željeznice FBiH otvorile i liniju Sarajevo - Banja Luka, a planira se i spajanje s Bihaćem, gdje je glavni problem nedostatak energetske mreže koja je u ratu uništena.
Radi se na tome da se ona obnovi te se u dogledno vrijeme može očekivati još veća ponuda u putničkom prometu vlakom na području BiH. Transportni prijevoz roba i sirovina već odavno funkcionira dobro na području cijele BiH, a uskoro se može očekivati da ista stvar bude i s putničkim prijevozom, što je i plan Željeznica FBiH.•