Dva nacionalna željeznička operatora iz Bosne i Hercegovne i Hrvatske, Željeznice FBiH (ŽFBiH) i HŽ Cargo, ugovorile su tijekom 2019. godine investicijski opravak dvije lokomotive serije 1 141, vlasništvo HŽ Carga. Dogovoreno je proširenje suradnje između dva operatora iz oblasti transporta roba i na oblast održavanje šinskih vozila.
Stručnjaci iz HŽ Carga su procijenili tehničke kapacitete i mogućnosti u središnjoj radionici Rajlovac za pruženje ovako složenih usluga opravke lokomotiva (radi se o električnim lokomotivama proizvedenim prije 40 godina). To su prve lokomotive s teritorije Hrvatske koje se upućuju izvan države na generalni popravak, a također i prve lokomotive stranih željezničkih operatera koje se generalno remontiraju u središnjoj radionici ŽFBiH. Ugovor je značajan za HŽ Cargo i za ŽFBiH.
- Ovaj uspješno realiziran ugovor vrijedan 600.000 eura svrstava ŽFBiH, odnosno Sektor održavanja šinskih vozila i središnju radionicu Rajlovac, u skupinu remontera željezničkih vučnih vozila u regiju, te otvara nove realne mogućnosti nastupa na europskom tržištu opravke, modernizacije i rekonstrukcije željezničkih vozila - izjavio je predsjednik Uprave-generalni direktor ŽFBiH Enis Džafić.
ŽFBiH, prema njegovim riječima, time stječu referencu na regionalnom i širem tržištu EU.
- ŽFBiH su u proteklih nekoliko godina uspješno zaustavile trend nabavke usluga generalne opravke šinskih vučnih i vučenih vozila, te postepeno ovladale održavanjem vlastitog voznog parka u sto posto kapacitetu, te kontinuiranim unapređenjem i nastupom na tržištu kroz nekoliko ugovora o pružanju usluga, prerasle iz nekoga tko nabavlja usluge u nekoga tko pruža usluge generalnog remonta i modernizacije šinskih vozila. U proteklih pet godina realizirali smo ugovore s Termoelektranom Tuzla - za veliku opravku teretnih vagona, sa Arcelor Mittalom - za generalni remont i modernizaciju dizel hidraulične lokomotive serije 732, ugovor s Rudnikom Kakanj za veliki opravkak teretnih vagona itd. Ponosni smo što su ovaj posao uradili naši željezničari koji imaju potrebna znanja i što izlazi iz naših pogona u Rajlovcu – po europskim standardima - dodao je Džafić.
ŽFBiH su kao kompanija dobile povjerenje srednjeg popravka, obnove i djelomične modernizacije dviju lokomotiva i u HŽ Cargu su zadovoljni pruženom uslugom. Dizajn lokomotive je došla od vlasnika tj. kompanije HŽ Cargo, te su na taj način gotovo 40 godina stare lokomotive, koje već duži niz godina nisu bile u funkciji prevoza, popravljene i vraćene u funkciju.
Lokomotive su predane u središnju radionicu ŽFBiH na opravku 30. kolovoza prošle godine s rokom opravke 150 radnih dana za obje lokomotive. U tom roku, zajedničkim snagama ŽFBiH i njenih partnerskih kompanija, izvršeni su složeni zahvati na glavnim vitalnim sklopovima lokomotiva i one su prema programu radova i dodatnim zahtjevima kupca, uspješno završene, priopćeno je iz Službe za odnose s javnošću ŽFBiH.