Iako su posljednjih nekoliko godina novi benzinski automobili prodavaniji od dizelskih, dizelaši su još uvijek mnogo traženiji kod unosa rabljenih iz EU te konstantno povećavaju svoju prednost u brojnosti na hrvatskim cestama. Ako vozite dizelski automobil koji je proizveden nakon 2009. godine, kada je uvedena norma Euro V i time su bitno postrožene ekološke norme ispusta dušikovih oksida i sitnih čestica čađe, u automobilu na instrumentnoj ploči vam može zasvijetliti simbol koji označava problem s filtrom krutih čestica (DPF filtar). Znate li kako taj simbol izgleda i što trebate napraviti ako se upali ta lampica?
Do začepljenja filtra većinom dolazi zbog kratkih relacija vožnje, pogotovo zbog kreni-stani gradskog režima vožnje. Zbog toga je preporučljivo svima koji se s dizelskim automobilima voze većinom u gradskim uvjetima, da nakon određenog vremena najmanje 20-ak minuta propušu automobil na autocesti vožnjom brzinom 120 km/h. I ako se lapica upalila, možete probati otići na autocestu i obilaznicu ispuhati filtar. A ako to ne uspije morat ćete u servis na čišćenje i regeneraciju DPF filtra. Čišćenje DPF filtra je mnogo jeftinije od cijene novog filtra, pa ako se može popraviti, svakako je to isplativija varijanta.