Dok 166 milijuna eura kredita Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) mjesecima leži neiskorišteno, političari su otvorili novi sukob oko prolaska buduće trase autoceste između Mostara i Počitelja. Zbog novih svađa u pitanje je dovedena izgradnja dionice autoceste na koridoru Vc na relaciji Bijača-Počitelj-Mostar koja je na svim relevantnim instancama vlasti označena kao prioritet.
Opstrukcija dogovora
Sudeći prema pismu koje je Glavnom vijeću Hrvatskog narodnog sabora poslao bivši ministar prometa i veza BiH i voditelj Odjela za prostorno planiranje, građenje, infrastrukturu i komunikacije mr. Rudo Vidović, dogovorenu trasu autoceste na spomenutim pravcima u pitanje je dovela platformaška vlast u FBiH. Mimo zaključaka koje su u listopadu 2011. godine u prostorijama izaslanstva EU-a u BiH donijeti na sjednici, kojom je predsjedao generalni direktor Europske komisije Stefan Sannino i posebni predstavnik EU-a za BiH Peter Sorensen, vlasti u FBiH su izmijenile prostorni plan. U njemu su, tvrdi Vidović, napravljene izmještene “flomaster” varijante trase i takve mimo ranijih dogovora poslane ponovno na usvajanje federalnoj Vladi i Parlamentu.
Promjena trase
Zastupnički dom Parlamenta FBiH usvojio je takav prostorni plan područja posebno obilježenih od značaja za FBiH u kojem se mijenja položaj i širem području Blagaja i Počitelja. Prema toj varijanti, upozorava Vidović, u području Blagaja predložena trasa se udaljava od ranije usvojene trase za četiri kilometra istočno i dulja je za tri kilometra. Trasa autoceste kod Počitelja pomjera se prema tim svojevoljnim izmjenama od federalnih vlasti za 2,5 kilometara uzvodno uz rijeku Neretvu. Potporu ovom prijedlogu dalo je Federalno ministarstvo prostornog uređenja, dok nositelji izrade projekta koji čine Konzorcij IPSA, ECOPLAN i Urbanistički zavod BiH imaju podijeljena razmišljanja. Tvrtka IPSA daje potporu izmjenjenom planu, ali je tvrtka ECOPLAN protiv njega, dok je Urbanistički zavod BiH isključen iz cijele problematike. Kredit EBRD-a od 166 milijuna maraka i dalje “leži” na depozitnom računu, a za čekanje Vidović optužuje institucije vlasti FBiH, koje su istraživanja trebala dovršiti do kraja ožujka prošle godine. Sve dok se ne potpiše protokol u kojem se sporna trasa na koridoru Vc dogovora s Gradom Mostarom, Općinom Čapljina, Vladom HNŽ-a, Vladom FBiH i Ministarstvom prometa i veza BiH, federalni Parlament ne smije donijeti prostorni plan.