Od 1. srpnja, kada Hrvatska i službeno postaje članica Europske unije, prioritet Tvornice duhana Rovinj (TDR) u BiH bit će nastavak sigurne isporuke proizvoda. Ova najava novog predsjednika Uprave TDR-a Mate Zadre sigurno će zanimati potrošače njihovih cigareta u BiH, a riječ je o više od 30 posto od ukupnog broja pušača.
Porezna opterećenja
Naime, ulaskom u EU Hrvatska izlazi iz regionalne zone slobodne trgovine CEFTA, što znači da bi se proizvodi TDR-a, koji je lider na bh. tržištu, trebali dodatno porezno opterećivati. Na godišnjoj razini riječ je o dodatnim troškovima od 10 milijuna eura za cijelu zonu CEFTA-e. No, u TDR-u se još uvijek uzdaju u pozitivan ishod pregovora Hrvatske, odnosno EU-a s pojedinim članicama CEFTA-e, uključujući i BiH. - Vjerujemo da će se iznaći što povoljniji režim nastavka izvoza hrvatskih proizvoda u ovoj regiji i da će se naš model poslovanja nastaviti i u budućnosti - kaže Zadro odgovarajući na upit hoće li ove troškove pokriti kroz porast cijena. Dodatni problem za TDR, ali i sve druge proizvođače cigareta je prelazak sve većeg broja pušača na rezani duhan. Razlog je, naravno, pad kupovne moći i kontinuirani rast trošarina na cigarete. U BiH se udio stalnih pušača rezanog duhana s 0,2 posto u 2008. godini popeo na 10,7 posto u prošloj godini, što je drastičan rast. - Ono što smo vidjeli u BiH kada je u pitanju politika trošarina i poreza na rezane duhane je nešto što vidimo i u ostatku regije. Zakonodavci imaju tendenciju ostavljati veću razliku poreznog opterećenja između rezanog duhana i cigareta, što je u čitavoj regiji, pa i u BiH, dovelo do toga da potrošnja rezanog duhana raste znatno brže, dok se potrošnja cigareta smanjuje - objašnjava Zadro. Ne želi komentirati inicijativu unutar bh. vlasti o povećanju trošarina na rezani duhan jer nema informacija koliko će to povećanje iznositi. Ipak, upozorava da je u potrošnji rezanog duhana dominantan udio neoporezive potrošnje, što i državi stvara gubitke.
Pozicija na tržištu
Usprkos problemima koji su odraz globalnih i regionalnih procesa, TDR nastoji, čini se uspješno, poboljšati svoju poziciju na tržištima izvan jugoistočne Europe. U našoj regiji dosadašnje i potencijalne korisnike TDR pokušava privući inoviranim izdanjima svojih vodećih brendova. Ronhill se pojavio u novom premium izdanju pod nazivom Ronhill Heritage, dok je na tržište izbačen i Walter Wolf u posebnom izdanju Pure Flavour, kombinirajući prvi put dvije kutije u jedno originalno iskustvo.
nakon 1. srpnja
Zbog razlika u trošarinama na cigarete, raste crno tržište u BiH
Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju TDR iz Rovinja koji je lider na bh. tržištu duhanskih proizvoda izlazi iz CEFTA-e, što bi značilo da bi se njihovi proizvodi trebali dodatno oporezivati
Još nema komentara
Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.