Do kraja iduće godine Bosna i Hercegovina bi trebala imati izgrađena 102 kilometra autocesta. Direktor Javnog poduzeća Autoceste FBiH Ensad Karić kaže da je trenutačno u izgradnji 37 kilometara na ukupno sedam zasebnih gradilišta, a do polovine ove godine počet će izgradnja 18 kilometara autoceste na još tri lokacije.
On ističe da su u proteklom razdoblju stvoreni neophodni zakonski i drugi preduvjeti za dinamičniju izgradnju autocesta, posebno one ključne na koridoru Vc. Posebno je izdvojio izmjene Zakona o eksproprijaciji, koje su omogućile rješenje problema nelegalno izgrađenih stambenih objekata.
Nove aktivnosti
Kada su u pitanju konkretne građevinske aktivnosti, planirano je da u prvoj polovini ove godine bude potpisan ugovor za dionicu Svilaj - Odžak u ukupnoj dužini od 11 kilometara, gdje će Autoceste FBiH izgraditi i granični prijelaz Svilaj. Također je predviđeno potpisivanje ugovora za dionicu Drivuša - Klopče kod Zenice, kao i za drugu fazu, odnosno opremanje tunela Vijenac, prema Zenici, koji treba biti probijen u ožujku ove godine. Završene su i pripremne aktivnosti za preostala četiri kilometra na Sarajevskoj zaobilaznici, a početak radova očekuje se za nekoliko mjeseci. Iako se proteklih godina često licitiralo s mogućim datumom za konačni završetak izgradnje cijelog koridora Vc, Karić upozorava da je za zatvaranje financijske konstrukcije na dionicama koje prolaze kroz Federaciju potrebno oko tri milijarde eura. Ako bi se osigurala sredstva, građevinski radovi mogli bi biti završeni najranije 2020. - Zbog ovih razloga, mi ćemo tražiti od državne i federalne razine vlasti da nam pomogne u povećanju naših prihoda, kroz izravnu potporu, povećanje trošarina i slično, kako bismo mogli poboljšati tempo izgradnje autoceste - ustvrdio je Karić.
Reinvestiranje prihoda
Javno poduzeće Autoceste FBiH u protekloj godini ostvarilo je gotovo 71 milijun KM prihoda koji će biti reinvestirani u izgradnju autocesta. Karić ističe da su kao poduzeće podržali i razvoj lokalnih zajednica kroz izgradnju regionalnih i lokalnih cesta u općinama Kakanj i Ljubuški, kao i izgradnjom vodoopskrbne mreže u Ljubuškom. Obraćanje medijima Karić je iskoristio kako bi opovrgnuo i informacije oko neralnih cijena izgradnje autocesta. Potvrdu da poduzeće posluje potpuno transparentno i sukladno zakonu našao je i u činjenici da se sve procedure provode uz suglasnost kreditora, a to su Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Europska investicijska banka (EIB).