Matica hrvatska Mostar i Galerija Aluminij Mostar daruju izložbom zbog koje će zadrhtati srca svih poklonika hrvatskih Vatrenih. U četvrtak, 16. svibnja, u 20 sati, bit će otvoren postav Ljeto vatreno, a riječ je o izboru iz fotografskoga opusa službenoga fotografa Hrvatskoga nogometnog saveza Drage Sopte s prošlogodišnjega svjetskog prvenstva u Rusiji, priopćeno je iz Alumiunija.
- Uvrštavanjem u program ovogodišnjega Mostarskog proljeća predstavljanje knjige Zlatka Dalića, potom i ove izložbe, Matica se željela još jednom nakloniti povijesnomu uspjehu hrvatskoga športa i hrvatske nogometne vrste. Rijetki su trenuci kao oni koje su nam Vatreni priredili prošloga ruskog užarenog ljeta, trenuci koji zauvijek ostaju u povjesnicama. Promocija Dalićeve knjige u Mostaru ocijenjena je već kao jedno od najuspjelijih Matičinih ostvaraja u 21 godinu radosti koje nam donosi Mostarsko proljeće, a ne dvojeći kako će i ova izložba biti na tomu tragu, želimo taj duh nacionalnoga ponosa održati još živim – komentirala je glavna tajnica MH Mostar Misijana Brkić-Milinković.
U kataloškomu predgovoru, športska je novinarka Tanja Vučić-Tomić, ocijenila kako ''jedna od najljepših športskih priča u povijesti hrvatskoga športa, ispričana kroz objektiv Drage Sopte, stavlja neizbrisiv pečat na povijesne hrvatske trenutke u Rusiji''.
- Soptine su fotografije svjedočanstvom naraštajima koji dolaze! Svjedočanstvo koje ne blijedi – precizna je Vučić-Tomić.
Direktor Galerije Aluminij Darko Juka na postavljanje Ljeta vatrenog gleda kroz prizmu izložbe Asovi u objektivu Dane Anders, kojom je zaključena lanjska izlagačka sezona.
- Kroz ova fotografska zasvjedočenja vrhunskih postignuća hrvatskih športaša, nakon Čilića i Dodiga, u ranijim godinama i izložbama iz povijesti Zrinjskoga, sada do Vatrenih, otvaramo vrata kulturnih ustanova značajno široj populaciji, pozivajući u red naše publike i one drage ljude kod kojih neka druga vrsta umjetničkoga izričaja, uobičajenija u našemu djelovanju, ne bi pobudila zanimanje. U tomu je osobiti značaj ovoga spoja športa, postignuća vrijednih divljenja, s umjetničkim pečatom na te uspjehe od povijesnoga značaja – istaknuo je Juka, dometnuvši kako će ugostiti nešto manje od 40 Soptinih fotografija koje bilježe i neke izazovno dramatične i neke anegdotske trenutke sa samoga prvenstva, ali i svjedoče onu eksploziju nacionalnoga oduševljenja tijekom zagrebačkoga dočeka Vatrenih.
- Neke se fotografije osobito urežu u našu svijest, u naše zajedničko pamćenje. Vrsaljko koji mirno sniva na hrvatskoj zastavi u jednomu je bljesku fotoaparata, u jednomu neopisivo malenomu trenutku u tijeku vremena, izrastao u divovski znamen sinovljevske ljubavi prema domovini, uspjevši postati i dijelom zajedničke svjetske baštine – riječi su kojima je Juka najavio fotografski dolazak Vatrenih u Mostar, u kojemu će se publika moći diviti majstorstvima i prizorima razgolićenih emocija Modrića, Lovrena, Mandžukića, Perišića, Subašića, Kramarića i ostalih do 24. svibnja, uz besplatan ulazak.
Drago Sopta (Zagreb, 1970.) fotografijom se bavi od sredine 1990-ih. U Jutarnjemu je listu radio od 1998. godine, a 2007. prešao u agenciju Cropix, neumorno bilježeći sve nastupe hrvatske nogometne vrste na europskim i svjetskim prvenstvima, ovjekovječivši i najsjajnije hrvatske trenutke na Olimpijskim igrama. Početkom 2013. postaje službenim fotografom HNS-a. Dobitnikom je triju nagrada Hrvatskoga zbora športskih novinara, i to 2003. za najboljega športskog fotoreportera, a 2009. i 2018. za najbolju športsku fotografiju godine. U izboru Međunarodne udruge športskih novinara, osvaja visoko 4. mjesto za fotografiju Šime Vrsaljka koji leži na hrvatskoj zastavi.
- Postoje trenuci kada znate – To je to! Iste sekunde znao sam kako je to fotka prvenstva, bez obzira na to što je pred nama tek bio završni susret. Taj spokojni osmijeh na Vrsaljkovu licu dok sniva na zastavi ne pokazuje samo veliku ljubav prema domovini i radost zbog velike pobjede nad Engleskom, ta fotografija zapravo govori o ostvarenju višedesetljetnoga sna koji nikad ne želimo prekinuti – Soptin je komentar na izložbu koju je pomogao Športsko-rehabilitacijski centar Korak.