Vijest o smrti dizajnera Karla Lagerfelda rastužila je svijet slavnih, bar se to dalo iščitati iz raznih objava na društvenim mrežama na kojima su se od njega opraštali pjevači, glumci, dizajneri, modeli, ali i ljudi koji ga nisu upoznali nego su jednostavno cijenili njegov rad. Iako se činilo da će proći neko vrijeme prije nego što se proglasi ime službenog nasljednika, modna kuća Chanel, na čelu koje je ekscentrični Nijemac bio od 1983., istog je dana objavila da će ga naslijediti Virginie Viard, samozatajna žena koja je s njim surađivala više od 30 godina.
Kreativna brineta koja je jednom izjavila da više voli biti u sjeni, trenutačno nema izbora. Chanelov izvršni direktor Alain Wertheimer čvrsto je odlučio da će upravo ona biti nasljednica ekscentričnog kreativnog direktora da bi se sačuvao integritet modne kuće, ali i da baština koju su iza sebe ostavili Lagerfeld i Coco Chanel i dalje bude sinonim za stil, luksuz i prestiž.
Tim pokretom preduhitrili su nagađanja medija, iako se već neko vrijeme šuškalo o tome da bi Karl za nasljednika mogao predložiti Hedija Slimanea, čija je odijela obožavao toliko da je smršavio čak 42 kilograma da bi stao u njih, dok je taj dizajner još kreirao za Dior Homme.
Imidž brenda
Uz njega spominjali su i Phoebe Philo, koju je Slimane zamijenio, ali i Albera Elbaza, koji je prije radio za Lanvin. No svi ti dizajneri u Chanel bi donijeli neku svoju viziju što vlasnicima modne kuće, milijarderskoj obitelji Werthmeier, nije bilo u planu. Oni su, naime, nakon smrti Gabrielle Chanel čekali 12 godina da bi imenovali njezina nasljednika ili nasljednicu, a nakon što je tu ulogu napokon preuzeo Lagerfeld i cijeli brend preokrenuo naglavačke da bi ponovno postao uspješan, nisu ni pomišljali na zamjenu.
Ono što je modnog giganta činilo drukčijim od ostalih bila je njegova sposobnost da konstantno reinterpretira Chanelov stil i ukus, dok ga istodobno imidž brenda održava na najvišem nivou. Govorio je da je Chanel stil i standard, a uspijevao je brend prilagoditi hipijima, gotičarima, surferima i nekim manje poznatim supkulturama te istodobno privlačiti sve mlađu publiku robnoj marki koja je nekad imala buržujski i blago zastarjeli imidž.
Čini se da su Werthmeieri napravili ovaj korak da se agonija iz prošlosti ne ponovi, no to nije razlog za diskreditiranje Virginie Viard koja je doslovno bila Karlova desna ruka, što je on potvrdio i u Netflixovu dokumentarcu iz 2018. godine. Ona se u svijet mode nije ubacila slučajno, njezina obitelj bavila se proizvodnjom svile, a u Chanel je došla po preporuci višeg dvorskog službenika princa Rainiera od Monaca te je počela svoju karijeru kao pripravnica za visoku modu i vezenje 1987. godine, četiri godine nakon što je Lagerfeld postao kreativni direktor.
Nakon što je s njim radila u Chanelu, pridružila mu se i u modnoj kući Chloe 1992. godine te je tamo radila pet godina dok se nije odlučila vratiti u Chanel u kojem je prvo bila koordinatorica za haute couture, a dok nije postala direktorica studija za modni dizajn, radila je ready to wear.
Iako je u svojem poslu bila i te kako uspješna i cijenjena, moda joj nije bila prvi izbor. Htjela je raditi kao kostimografkinja u kazalištu. Kostime je počela stvarati kao asistentica jedne od priznatih svjetskih kostimografkinja Dominique Borg, nakon čega je dizajnirala za filmove i predstave. Najpoznatiji film na kojem je radila bio je “Tri boje: Plavo” s Juliette Binoche 1993. i godinu dana poslije na filmu “Tri boje: Bijelo”.
Za Telegraph je 2017. godine izjavila da ona oživljava kolekcije koje se temelje na Karlovim crtežima surađujući s atelijerima i kućama Métiers d’Art. Rekla je da, čim dobije crteže, počinje koordinirati dobavljače i birati tkanine, a nakon toga s Lagerfeldom odrađuje i fittinge. Htjela je da bude sretan, ali voljela ga je i iznenaditi. Osim što je s njim blisko surađivala, razgovarala je s njim više puta dnevno, a viđali su se svaki dan. Nekad joj je slao crteže i mobitelom, ali kako su bili veliki prijatelji, povremeno joj je slao poruke u ime svoje mačke Choupette, u koju su oboje bili zaljubljeni, a svaki put priložio bi i njezinu fotografiju.
Posljednji naklon
Kao ni njezin pokojni šef i prijatelj, ni ona ne slijedi slijepo trendove. Mrzi biti kao svi drugi, a smatra da je elegancija u stavu. Kako je on bio poznat po svojem snježnobijelom konjskom repu i crnim odijelima, nju se na gotovo svakoj fotografiji može vidjeti s ravnim šiškama i frizurom koja neodoljivo podsjeća na onu koju je godinama nosila Jane Birkin. Odijeva se u bezvremenske klasične kombinacije, koje možda suptilno, ali dovoljno jasno “vrište” rock ‘n’ roll, u sakoe, majice kratkih rukava, muške jakne, ali i neki konceptualne komade brenda Martin Margiela.
Jednom je izjavila da se ne vidi kao Karlova nasljednica i da nije spremna preuzeti taj posao te konstantno biti u središtu pozornosti. U tom trenutku nije ni pomišljala da će biti nešto više od Karlove suradnice i pretpostavljala je da će njezina priča krenuti u drugom smjeru te da se nikada neće baviti dizajnom. Viard se modnom svijetu predstavila prvi put na posljednjoj Lagerfeldovoj reviji za Chanel, kada su iz kuće odgovorno tvrdili da je dizajner, koji ni u snu nije prestajao kreirati, “preumoran” da se pokloni na kraju revije pa je ona to učinila umjesto njega. Iako su informacije o njoj dostupne na kapaljku, čini se da je najbolja referencija za njezin budući zahtjevan posao upravo to što je gotovo trideset godina blisko surađivala s posljednjim istinskim coutureom na svijetu, a takvim iskustvom malo se tko može pohvaliti.