Zaštiti potrošače

Kineska platforma Temu pod istragom Europske unije

ilustracija
01.11.2024.
u 12:41

Bruxelles se želi uvjeriti da proizvodi koji se prodaju na platformi Temu “ispunjavaju standarde EU i da ne štete potrošačima”

Kineska online prodajna platforma Temu nalazi se pod istragom Europske unije zbog sumnje da ne čini dovoljno da spriječi prodaju ilegalnih proizvoda, saopćila je 31. listopada Europska komisija. Komisija je otvorila istragu pet mjeseci nakon što je Temu dodala na listu “veoma velikih online platformi”, za koje je, prema Zakonu o digitalnim uslugama EU, potreban najstroži nivo kontrole.

Uz prijetnju visokim kaznama kompanijama, zakon ima za cilj da zaštiti potrošače, napominje novinska agencija AP. Temu je prije dvije godine počeo da se pozicionira na zapadnim tržištima, gdje je postao popularan nudeći jeftinu robu iz Kine. Kompanija – u vlasništvu popularne platforme za e-trgovinu u Kini Pinduoduo Inc. – sada ima 92 milijuna korisnika širom EU. Temu je saopćio da “ozbiljno shvaća” obveze propisane Zakonom o digitalnim uslugama i da kontinuirano ulaže u jačanje svojih sistema i zaštitu potrošača na njihovoj platformi. “U potpunosti ćemo surađivati s regulatorima kako bismo podržali naš zajednički cilj – sigurno, pouzdano tržište za potrošače”, navodi se u saopćenju kompanije.

Izvršna potpredsjednica Europske komisije Margrethe Vestager saopćila je da se Bruxelles želi uvjeriti da proizvodi koji se prodaju na platformi Temu “ispunjavaju standarde EU i da ne štete potrošačima”. Istragom žele ispitati da li sustavi ove kompanije čine dovoljno da suzbiju “nepoželjne trgovce” koji prodaju “robu koja nije u skladu s propisima”, uslijed zabrinutosti da će se oni, nakon što su suspendirani, ubrzo vratiti na platformu. Regulatori također istražuju rizike od “zavisnog dizajna” Temua, uključujući programe nagrađivanja “slične igricama”, te što kompanija čini da ublaži te rizike. Pod istragom je i usklađenost Temua s još dvije zakonske odredbe – o davanju pristupa podacima istraživačima i transparentnosti određenih sustava. Kompanije moraju detaljno da navedu kako preporučuju sadržaj i proizvode i da potrošačima daju bar jednu opciju da vide preporuke koje nisu zasnovane na njihovom osobnom profilu i preferencijama.

Temu sada ima priliku da odgovori Komisiji, koja može da odluči da li da izrekne novčanu kaznu, odustane od slučaja ako kompanija izvrši promjene ili može da dokaže da sumnje nisu osnovane. Brisel se obračunava s tehnološkim kompanijama otkako je Zakon o digitalnim uslugama stupio na snagu prošle godine. Također je otvorio istragu o drugoj platformi za e-trgovinu AliExpress, kao i društvenim mrežama kao što su X i TikTok. Temu se također suočio s istragom u Sjedinjenim Državama, gdje je Kongres optužio kompaniju da nije spriječila da se na platformi prodaju proizvodi koji se nastali prinudnim radom, prenio je Tanjug. 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije