Mjesec dana nakon što je počela proizvodnja trupaca u Ljevaonici, čiji je trenutačni pogon osposobljen za samo 30%, iz Aluminija dolazi još jedna zanimljiva novost. Kako su za Večernji list rekli, 2021. godinu žele započeti s dobrim vijestima za našu zajednicu i državu, a što je bolji način od najave da je plan za pokretanje anodnog pogona planiran za 2021. godinu.
Proizvodnja budućnosti
U prošlosti je Aluminij proizvodio anode samo za uporabu u vlastitoj elektrolizi te je i pogon bio prilagođen proizvodnji anoda potrebnih za rad njihove elektrolize. Vjerujemo kako većina ljudi nije upoznata s činjenicom da svaka tvornica koristi različite anode oblikovane za njihov postupak elektrolize. Sada Aluminij želi na tržištu ponuditi anode za druge aluminijske tvrtke.
Da bi to mogli učiniti, trebaju proći inspekciju anodnog pogona koja uključuje detaljan plan modifikacije pogona. “Aluminijska industrija jedna je od najzahtjevnijih, a modifikacija pogona trom je proces. Prvo moramo pregledati pogon kako bismo znali što je u radnom stanju i koji su troškovi popravka”, kazali su nam iz menadžmenta Aluminija.
Pregovori s tvrtkama
Kao što je već rečeno, svaki proizvođač aluminija koristi različite vrste anoda, a prvi korak je pronalazak krajnjeg korisnika. Menadžment Aluminija potvrdio nam je da su već u pregovorima s potencijalnim kupcima. “Početak proizvodnje anoda nije moguć bez osiguranja krajnjeg kupca jer svaka tvrtka koristi anode posebnog oblika. Sada smo u pregovorima s nekoliko tvrtki za sirove i pečene anode”, kazali su.
Modifikacija anodnog pogona je spora i ako se sve odvija prema planu, to se neće dogoditi prije posljednjeg tromjesečja 2021. Ali da bi bilo sve spremno, mora se početi odmah. “M. T. Abraham grupa morat će uložiti 3 milijuna KM za preinaku i pokretanje anodnog pogona. Izmjene će napraviti NFC, naš kineski partner, u suradnji s njemačkom tvrtkom Outotec”.•