Zemlje regije, ne uključujući Srbiju, ove godine nisu isuviše osvjetlale obraz kada je riječ o novim i otvorenim kilometrima autoputeva i brzih cesta.
Počevši s Bosnom i Hercegovinom, jedini novootvoreni kilometri u zemlji pušteni su u promet 11. rujna. Riječ je o prvim kilometrima autoputa Banja Luka – Doboj na dionici Prnjavor – Doboj na dužini od blizu 36 kilometara, piše Klix.ba.
Kada je riječ o kilometrima u izgradnji, ni tu se BiH ne može previše pohvaliti jer je ima nešto manje od 55 kilometara, što u Republici Srpskoj, što u Federaciji BiH.
Srbija je imala bolji "urod" tijekom 2016. godine. Naime, Na Koridorima X i XI srbijanski političari u promet su svečano pustili 51 kilometar autoputa na tri različite dionice. Riječ je o dionicama Leskovac – Grdelice, Kragujevac – Batočina i Ljig – Preljina. Ako računamo sve završene, a ne nužno i otvorene dionice, dolazimo do novih stotinjak kilometara.
Naši susjedi s istoka trenutno grade 200 kilometara autoputa, dok će u 2017. biti završena izgradnja kompletnog Koridora 10 kroz Srbiju, kao i kompletiran autoput od Obrenovca do Preljine na Koridoru 11.
Na Kosovu je situacija nešto lošija nego u BiH. Čekajući posljednji dan u godini, kosovske vlasti su u promet pustile 20 kilometara dionice budućeg autoputa Priština – Skoplje.
Za sljedeću godinu kosovske vlasti očekuju završetak dodatnih 40-ak kilometara spomenutog autoputa.
Albanija također ove godine nije izgradila niti metar autoputa. Zapadni i južni susjedi u Hrvatskoj i Crnoj Gori ove godine nisu izgradili nijedan novi kilometar autocesta. S druge strane, Hrvatska je gotovo završila svoju mrežu autoputa dugačku više od 1.300 kilometara.
Albanija ima blizu 180 kilometara autoputa, Srbija trenutno raspolaže sa više od 750 kilometara autoputa, dok Bosna i Hercegovina raspolaže sa 160 kilometara uključujući i brzu cestu Banja Luka - Bosanska Gradiška.