Dostava procvala

Bh. građani najviše naručuju pizzu, a od lokalnih jela, ćevape, pljeskavice, pite...

02.02.2022.
u 20:30

Iako se o koroni ne može govoriti pozitivno, kada je riječ o službi za dostavu hrane i namirnica, može se reći da je djelovala pozitivno

U vremenu kad se građani svakodnevno pozivaju da ne izlaze iz domova bez potrebe i da izbjegavaju veća okupljanja, dostava je doživjela procvat. Iako se o pandemiji koronavirusa vrlo teško može govoriti u pozitivnom svjetlu, ipak, kada je riječ o radu službi za dostavu hrane i namirnica, može se reći da je pozitivno djelovala na razvoj bh. tržišta, piše Večernji list BiH.

Praktično, do pandemije u BiH dostava se svodila na onu restoransku, odnosno dio objekata koji se bavio pripremom hrane imao je svoju dostavu, dok je danas to potpuno drukčije. S pojavama tvrtki poput Cegera, Korpe, Zappa, Glova i sličnih s par klikova možete, ne izlazeći iz doma ili s posla, dobiti doslovno sve što vam je potrebno iz restorana, trgovine pa čak i kioska.

Najviše u prosincu

Ipak, i dalje je najpopularnije naručivanje hrane. BiH je od prošle godine postala još jedna destinacija na svjetskoj mapi na kojoj je počeo s radom Glovo, jedna od vodećih svjetskih platformi za dostavu različitih proizvoda. Kompanija je iz svog godišnjeg izvješća predstavila zanimljive podatke o sklonosti bh. potrošača. Bosanci i Hercegovci su tako u 2021. godini najviše naručivali pizzu, a od lokalnih jela najviše su se tražili ćevapi, pljeskavica, pite i burek te – za zasladiti se – palačinke. I dok prethodna statistika možda neće iznenaditi mnoge, podatak da je jedna osoba u BiH napravila čak 617 narudžbi, u ukupnoj vrijednosti većoj od 4000 KM, vrlo vjerojatno će zvučati impresivno. Najviše posla Glovo dostavljači imali su u prosincu. Naime, 18. 12. je bio dan u kojem je zabilježeno 1,4 milijuna narudžbi, dok je najveći broj narudžbi ostvaren 24. prosinca u 10, kada je pristiglo skoro 10.000 narudžbi. U Bosni i Hercegovini najprometnije vrijeme je bilo nešto ranije, odnosno 8. rujna u 11.26, kada su dostavljene 142 narudžbe istodobno, naveli su iz kompanije. Unatoč pojavljivanju tvrtki koje za druge rade dostavu, nemali je broj onih koji su i dalje zadržali vlastite dostavljače i neposredni odnos s kupcima. S jednim od njih, koji je čest "posjetitelj" i naše redakcije, a radi za jedan od mostarskih restorana, ali nije želio da mu otkrijemo identitet, razgovarali smo o tome što se naručuje, barem što se tiče restorana u kojem on radi. "Mi imamo dnevnu ponudu i to ljudi najviše naručuju, tek u dane kad takve ponude nema, naručuju se pizza i burgeri. Posla je više prijepodne kad su ljudi na poslu pa naručuju doručak, barem je takvo moje iskustvo. Kod onih koji nemaju ponudu, sigurno je drukčije", kazao je. Zanimalo nas je i je li manje posla od kada je sve poskupjelo. "Nisam primijetio da je manje posla i da se manje naručuje. Ljudi jesti moraju, posebno dok su na poslu i ne mogu nešto pripremiti, tako da je dostava otprilike isto kao i ranije", ističe. Dostavljači se svakodnevno susreću s velikim brojem ljudi, dolaze na vrata njihovih domova, na radna mjesta, susreću ih u različitim situacijama i raspoloženjima. Znaju se dogoditi i neugodne situacije. "Nisam imao neugodnih iskustava. Ne može se globalizirati da je problem u kupcima, i dostavljača ima svakakvih, bahatih i agresivnih. Mislim da je sve do toga kako se ti postaviš, ako si pristojan i kulturan, i ljudi su takvi prema tebi", kazao je ovaj mostarski dostavljač žureći na sljedeću dostavu.

Iskustva korisnika

Razgovarali smo i s građanima kakva su njihova iskustva i navike. "Imam instalirane sve aplikacije za dostavu i sve ih koristim ovisno o raspoloženju i ponudi koju imaju. I dalje često nazovem i neki restoran ili gril, sve ovisi što želim jesti u nekom trenutku. Međutim, takve usluge koristim isključivo dok sam na poslu, od kuće ih nemam naviku koristiti. Naravno, to je dosta uvjetovano i financijski jer mi je jeftinije nešto skuhati nego naručiti. Mislim da je dobra stvar što su se i kod nas pojavile aplikacije za dostavu, posebno ako ti stignu nenajavljeni gosti, s par klikova na vrata stiže i hrana i piće, tako da podržavam", kaže nam Ana. Ima i onih koji se još drže tradicionalnog telefonskog poziva restoranu i njihovog dostavljača. "Nemam tih aplikacija i novotarija. Ako želim dostavu, zovem neki od provjerenih restorana te naručim. Meni je to jednostavnije i vjerujem da ću kao stalni kupac dobiti kvalitetnije", kaže Mario.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije