Za očekivati je da će nakon trećeg raspisanog natječaja i započeti gradnja mosta na Savi kod Svilaja.
Cijela priča već sada traje blizu šest godina, od kada je donesena odluka o izgradnji ovog mosta, a u tijeku je treća natječajna procedura za izbor izvođača radova.
– Jedino što mogu reći je da su otvorene ponude i da bi izbor izvođača mogao biti obavljen do sredine veljače, kazao je za Faktor pomoćnik državnog ministra prometa i komunikacija BiH i predsjedavajući Međunarodne komisije za izgradnju mosta Svilaj Izet Bajrambašić.
Financijski najbolju ponudu na trećem natječaju za izgradnju mosta dostavio je konzorcij domaćih tvrtki Integral Inžinjering iz Laktaša i Vektor Integra iz Sarajeva, „tešku“ blizu 45 milijuna KM.
Druga po vrijednosti je ponuda koju su dostavili zajedno Euroasfalt iz Sarajeva, Zagreb Montaža iz Zagreba i ŽGP iz Sarajeva, a vrijedna je više od 51 milijun KM. Nakon ove slijedi ponuda grupacije Viadukt iz Zagreba i Hering iz Širokog Brijega, od oko 52 milijuna KM.
Austrijski Strabag je na natječaju nastupio samostalno, s ponudom od blizu 56 milijuna maraka, a sljedeća po vrijednosti od oko 57 milijuna KM je pristigla iz Španjolske, od tvrtke Construccione Rubau. Češki OHL ŽS je svoje eventualne radove na ovom mostu procijenio na blizu 58 milijuna maraka, a najvišu ponudu uputio je zagrebački Kamgrad s više od 58 milijuna KM.
Do sada su propala dva natječaja. Na prvom, čiji su rezultati objavljeni 2011, posao je dobio austrijski Strabag. Kako ni nakon 180 dana od objavljivanja pobjednika izvođač nije uveden u radove, jer investitor nije osigurao svu potrebnu dokumentaciju, natječaj je poništen, Strabag je podnio tužbu sa zahtjevom za odštetu od oko pet milijuna KM.
Drugi natječaj je bio čak i kontroverzniji od prvog. Posao je dodijeljen tvrtki Viadukt, čija je ponuda bila čak treća po vrijednosti. Međutim, nakon uhićenja člana uprave ove tvrtke Damira Kezelea i povlačenja EBRD-a iz financiranja izgradnje ovog mosta, natječaj je poništen 2014. godine, piše Faktor.
Procijenjena vrijednost izgradnje ovog mosta je više od 50 milijuna KM. Most bi trebao biti dug oko 640 metara, širok blizu 30 i trebao bi imati tri prometne trake, sa zaštitnim pojasom od po pola metra s obje strane. Na obje obale Save u blizini mosta trebali bi biti izgrađeni suvremeni granični prelazi i to Svilaj u BiH i Sredanci u Hrvatskoj.