Bosna i Hercegovina bi mogla izgubiti sredstva od 6,8 milijuna eura iz IPA fondova za izgradnju polovine mosta na Savi kod Gradiške, jer natječaj za izvođača radova najvjerojatnije neće biti raspisan do kraja godine.
A tu su i dugogodišnji problemi s odugovlačenjem kod određene dokumentacije na relaciji Zagreb-Sarajevo-Banja Luka. Na važnost ovog strateškog projekta upozorili su iz Europske unije te, apeliraju na nadležne da počnu raditi, javlja FTV.
Iako je bilo planirano da radovi počnu krajem godine upitno je hoće li do toga doći. Iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH naglašavaju da postoji strah da bi mogli ostati bez sredstava. Kažu kako su dobili ekološku dozvolu iz Hrvatske, te je proslijedili Ministarstvu prometa i veza RS-a početkom srpnja, ali još nisu uvijek dobili povratnu informaciju. Poslali su i urgenciju u kojoj zahtijevaju da što prije budu dostavljene suglasnosti koje su potrebne za izdavanje građevinske dozvole. Odbacuju mogućnost da je problem na hrvatskoj strani.
"Realno, postoji strah da ćemo doći u probleme, imamo još pet mjeseci da krenemo u završnu fazu, upravo zato je i pisana ova uregnecija. Nadamo se da će nadležna tijela ubrzati aktivnosti bez obzira na godišnje odmore, vremenske uvjete i bilo što drugo", kaže Igor Pejić, tajnik Minsitarstva prometa i veza BiH.
"Dok sam bio predsjedatelj Vijeća ministara svakodnevno sam kontaktirao ljude i požurivao ovaj projekt, siguran sam da će ministar Ismir Jusko poduzeti sve da ova sredstva ne propadnu", kaže Vjekoslav Bevanda, bivši predsjedatelj Vijeća ministara BiH.
Razlog za odugovlačenje početka radova leži u tome da Hrvatska još nije osigurala novac kojim bi financirala izgradnju mosta, jasni su iz Autoputeva RS-a. Kažu kako je BiH svoj financijski dio završila. Osigurala je sredstva za izgradnju polovine mosta, nešto od GSM licenci, a 6,8 milijuna eura je dala i Europska komisija. Odmah nakon godišnjih odmora planiraju organizirati sastanak na kojem će biti prisutni svi nadležni u ovom projektu. Kažu da nekome nije u intresu da taj most bude izgrađen, pa zato izmišljaju nove prepreke.
"Bilo je kašnjenja i sporosti. Pokrenuli smo inicijativu za tim sastancima upravo zato jer smo se bojali da su neka kašnjenja bila smišljena i namjerna upravo da se zakasni i ne dođe do realizacije projekta", tvrdi Dušan Topić, direktor Autoputeva RS-a.
Da je raspisivanje natječaja neizvjesno do kraja ove godine, dolazi potvrda iz Hrvatskih cesta: "Sve navedeno predstavlja toliki obujam posla da nije realno očekivati da isti može biti završen do kraja ove godine, niti u RH niti u BiH. Slijedom istog, može se zaključiti da ne postoji realna mogućnost za raspisivanjem natječaja za odabir izvođača do kraja ove godine.".
Stoga je i neizvjesna sudbina mosta koji bi spojio BiH s Europom. Kako je i planirano ukupna dužina mosta trebala bi iznositi 430 metara, sa po dvije prometne trake u oba smjera, a procijenjena vrijednost je oko 24 milijuna eura. I dok je izgradnja mosta kod Gradiške još na dugom štapu, izgradnja mosta na Svilaju počet će već za mjesec dana, donosi FTV.