Danas je u dubrovačkom hotelu Excelsior potpisan ugovor o izgradnji Pelješkog mosta između Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation te ugovor za nadzor gradnje sa zajednicom ponuditelja u kojoj su Institut IGH, Centar za organizaciju građenja i Invest inženjering.
Na potpisivanju tih ugovora bili su i predsjednik hrvatske Vlade Andrej Plenković, hrvatski ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministar državne imovine RH Goran Marić, ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac i ministar uprave Lovro Kuščević.
- Pelješki most arhitektonska je perla u infrastrukturi RH koja će oplemeniti izgledom i funkcionalnošću našu cestovnu i prometnu infrastrukturu. Ovo je projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena. On je od strateškog i dugoročnog značenja. Važno je to za sve naše sugrađane u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Opskrba juga Hrvatske u turističkoj sezoni bit će brža, a isto tako proizvodi iz ovog kraja lakše će doći do ostalih dijelova Hrvatske. Pelješki most ostat će kao simbol dodane vrijednosti naših prvih godina članstva u EU - kazao je premijer Plenković uoči potpisivanja ugovora te dodao:
- Moram priznati da mi je bilo lijepo čuti da jePlenković predsjednik Europske komisije Jean-Claude Juncker u svom govoru u Europskom parlamentu da se u Hrvatskoj gradi Pelješki most i sredstvima EU-a zato da bismo pomogli ravnomjernom regionalnom razvoju Hrvatske. Most će biti izgrađen sa punim uvažavanjem naše susjedne zemlje - BiH. Napravili smo iskorake u visini i raspona stupova na mostu kako bi BiH imala odgovarajući prostor za prolaz. Isto tako vjerujem kako će ovaj projekt biti uvod u bolju suradnju Hrvatske i Kine.
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić kazao je kako je most između kopna i Pelješca projekt koji će obilježiti našu generaciju. - Potpisivanjem ugovora za izgradnju okončan je jedan od najsloženijih i najvrijednijih poslova koje su imale Hrvatske ceste. Došli smo do ostvarenja ideje kad je povezivanje juga Hrvatske posve izvjesno - kazao je Škorić.
Nakon što se okupljenima obratio Lu Shan, predsjednik Uprave China Road and Bridge Corporation, župan Dubrovačko-neretvanske županije, Nikola Dobroslavić, zahvalio se Europskoj komisiji koja je odlučila sufinacirati projekt sa 85 posto nepovratnih sredstava.
- Ovo je veliki dan za našu županiju, ali i za cijelu Hrvatsku! Kreće povezivanje dvaju dijelova Europske unije i Hrvatske. Ovo je važan geostrateški potez za našu zemlju - kazao je Dobroslavić.
Kineski veleposlanik Hu Zhaoming kazao je kako svjedočimo posebnom trenutku u hrvatskim i kineskim odnosima.
- Novo poglavlje naših odnosa je otvoreno. Naši politički odnosi okreću novu stranicu, a projekt pokazuje i političko povjerenje između naših zemalja. Kineska ulaganja u Hrvatsku povećana su više od sto puta, a prošle godine stiglo je i 60 posto više turista. Kineski konzorcij nije slučajno dobio posao izgradnje Pelješkog mosta, većina Hrvata vjeruje kako bi upravo Kina trebala biti najveći gospodarski partner u narednih deset godina - kazao je veleposlanik.
Ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac izjavila je da je ovaj projekt usklađen za financiranje sa svim relevantnim strateškim dokumentima.
- Treba istaknuti naš operativni program konkurentnost i kohezija u ovom financijskom razdoblju i investicijski prioritet unaprijeđenje mreže. Upravo smo iz europskog fonda za regionalni razvoj za provedbu i financiranje ovoga projekta osigurali smo preko 357 milijuna eura. Radi se o najvećem pojedinačnom projektu prema odobrenim sredstvima financiranom iz ovog operativnog programa - kazala je.
- Današnjim potpisivanjem ugovora započet ćemo s prvom od četiri faze cestovnog povezivanja samog juga Hrvatske. Most će biti generator regionalnog i lokalnog razvoja te omogućiti teritorijalnu povezanost Hrvatske. Stoga je i EK porepoznala projekt kao strateški te ga poduprla u maksimalnom iznosu od 85 posto - dodao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Hrvatske ceste su dobile tri ponude na natječaju za gradnju Pelješkog mosta i u siječnju ove godine odabrale su ponudu kineskog konzorcija, po cijeni od 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a). Početkom travnja je, pak, za nadzor nad izgradnjom mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama odabrana zajednica ponuditelja, u kojoj su Institut IGH, Centar za organizaciju građenja i Invest inženjering, koje su za to dale ponudu u iznosu od 49,4 milijuna kuna (bez PDV-a).
Ugovor s izvođačima radova za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama potpisao je predsjednik Upave Hrvatskih cesta Josip Škorić i opunomoćeni predstavnik konzorcija/zajednice ponuditelja Zhang Xiaoyuan. Ugovor o nadzoru nad izvođenjem radova na izgradnji mosta potpisao je Škorić i predsjednik Uprave IGH Oliver Kumrić.
A šta je sa slobodnim i neometanim pristupu otvorenom moru? Mislite da će svaka šuša moći da zaustavlja brodove i neovlaščeno " kontroliše"?