Od tisuću korisničkih objava na najvećoj svjetskoj online platformi za turistička putovanja, TripAdvisoru, njih čak 75,6 posto prikazalo je pozitivna iskustva o Mostaru kao vrhunskoj turističkoj destinaciji kada govorimo o onome što posjetitelje u najvećoj mjeri privlači u grad na Neretvi. Među odgovorima prvo mjesto zauzela je kulturno-povijesna baština. Sažetak je ovo istraživanja koje je moguće pročitati u stručnom članku čiji su autori Nela Ćosić i Marko Mlikota, mladi znanstvenici Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru i Fakulteta hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, a koji je objavljen u znanstveno-stručnom godišnjaku "Kultura komuniciranja" u izdavaštvu sastavnica Sveučilišta u Mostaru, Sveučilišta Sjever te Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku.
Važnost platforme
TripAdvisor je inače najveća svjetska online platforma za planiranje putovanja, a preko koje korisnici i potencijalni posjetitelji mogu dobiti vrijedne informacije o željenoj turističkoj destinaciji te navrijeme isplanirati svoj boravak, a upravo je ona bila u fokusu stručnog članka pod nazivom "Turistička platforma TripAdvisor kao medij promocije turističke destinacije: Analiza korisničkih objava na primjeru grada Mostara", a u kojemu se, među ostalim, upućuje na činjenicu da su turističke platforme promijenile način na koji ljudi planiraju i organiziraju putovanja. Pritom, u kontekstu pitanja zašto tvrtke koje se bave turizmom koriste internet upućuje se na citat prof. dr. sc. Zorana Tomića koji je u knjizi "Odnosi s javnošću, Teorija i praksa", uz ostalo, naveo kako tvrtke znaju da se u strategiji oglašavanja moraju predstaviti na internetu jer je internet sredstvo trgovine, marketinško sredstvo, interaktivan je, nudi kontinuitet, mogućnost širenja, brzog pronalaženja informacija, a i mjerljiv je.
Upravo je TripAdvisor platforma koja na jednom mjestu nudi mogućnost brzog i učinkovitog upoznavanja o željenoj destinaciji, a za potrebe ovoga istraživanja bilo je analizirano tisuću korisničkih objava u cilju utvrđivanja kakva iskustva turisti nose iz Mostara, odnosno kakav se glas o gradu na Neretvi prenosi na najvećoj svjetskoj online platformi.
Rezultati pokazuju da je većina komentara, točnije 756 od 1000 (75,6%) imala pozitivan ton, dok je manji broj komentara bio neutralan, odnosno 189 ili 18,9%. Negativno je bilo 55 komentara, odnosno 5,5%. Zaključak navedenog istraživanja jasno upućuje na tvrdnju kako posjetitelji Mostara u velikoj većini imaju pozitivna mišljenja o gradu, odnosno njegovoj turističkoj ponudi. Zanimljivo je pritom uputiti i na drugi dio istraživanja koji je u fokusu imao ono što Mostar nudi turistima, pa je tako 771 komentar, od njih ukupno 1000, odnosno 77,1 posto, u objavama imao povijesno i kulturno nasljeđe Mostara. Takvo što i ne čudi s obzirom na bogatstvo kulturno-povijesne baštine u Mostaru, kao i bližoj okolici, a na osnovi koje je moguće stvoriti iznimno pozitivnu sliku o gradu na Neretvi. Istodobno, na drugom mjestu po objavama nalaze se prirodne ljepote, odnosno 53 su imale takvo što u svom sadržaju. Ostatak pak čini infrastruktura s 48 objava, a nakon toga gastronomija, gostoljubivost i manifestacije, dok 97 objava ima neke druge teme u sadržaju. U istraživanju je također utvrđeno kako se u objavama korisnika na spomenutoj online platformi može utvrditi poveznica istih s proteklim ratovima na ovom području. Istodobno, u kontekstu Staroga mosta korisnici su u značajnom broju naveli kako im je šetnja po ovoj kulturnoj znamenitosti nezgodna uslijed skliske površine. S druge strane, skakači s mosta često su spominjani kao pozitivna i uzbudljiva atrakcija.
Važnost objava
Analiza korisničkih objava na TripAdvisoru vrijedan je skup informacija na temelju kojih donositelji odluka i kreatori imidža Mostara mogu prilagoditi i oblikovati svoj strateški nastup uzimajući u obzir iskustva posjetitelja te tako u dodatnoj mjeri obogatiti ionako iznimno bogatu turističku ponudu grada.
Čak 75,6% ispitanika na najvećoj svjetskoj turističkoj platformi govori pozitivno o Mostaru
Još nema komentara
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.