Zbog pandemije koronavirusa u problemima se našlo i školstvo, a nastava je i u Hercegovačko-neretvanskoj županiji morala biti obustavljena. Učenici su se morali prebaciti na nastavu na daljinu, piše Večernji list BiH.
Mnoge županije u FBiH nemaju jasan plan na koji način ovu školsku godinu završiti, a budući da je kraj “redovite” školske godine blizu, odgovore smo potražili od Zavoda za školstvo HNŽ-a, Ministarstva obrazovanja HNŽ-a i Sindikata učitelja HNŽ-a. U najvećoj su neizvjesnosti maturanti, način na koji bi trebali položiti maturalni ispit nije baš najjasniji.
Prijedlozi i odluke
“Imamo veliki problem, od nas je ministar obrazovanja HNŽ-a Rašid Hadžović zatražio da damo preporuke kako provesti maturu, ali problem je što ministar nije izmijenio važeći pravilnik o polaganju mature. U važećem pravilniku ne postoji ovakav vid ocjenjivanja, branjenja maturalnih radova... - kazao je u izjavi za Večernji list Željko Ćorić, ravnatelj Zavoda za školstvo HNŽ-a. Ćorić je dodao da je Zavod tu da daje prijedloge, a Ministarstvo da donosi odluke.
“Ruke su nam vezane. Što mi možemo predložiti kad u pravilniku točno piše kad se i što radi. Prije više od 20 dana upozorio sam ministra Hadžovića na ovu situaciju i dao sam prijedloge. I za nastavu koja se provodi online i za način ocjenjivanja te mu rekao da on mora pristupiti izmjeni pravilnika o ocjenjivanju, pravilnika o polaganju mature i pravilnika o pedagoškoj dokumentaciji. Nažalost, dosad nije došlo do izmjene”, kazao je Ćorić te dodao da je, bez izmjene pravilnika, formalno pravno sve upitno.
Rašid Hadžović, ministar obrazovanja znanosti, kulture i sporta HNŽ-a, kaže da od Zavoda za školstvo čekaju preporuke da bi mogli donijeti odluke vezane konkretno za maturalne radove.
“Mi smo sve posložili, ali trebali bi oni dati svoje preporuke jer oni su struka. Davno smo poslali školama da, u skladu s kalendarom rada, završe s nastavnom godinom. Nismo planirali produženja”, kazao je Hadžović te nastavio: “Federalni krizni stožer donio je naredbu o zatvaranju škola, tako da oni koji su zatvorili škole trebaju ih eventualno i ponovno otvoriti”.
Kazali smo ministru Hadžoviću da u Zavodu za školstvo očekuju da Ministarstvo donese izmjene u pravilnicima da bi škole mogle uspješno okončati školsku godinu.
Struka je mjerodavnija
“Zavod daje mišljenje i preporuke, a Ministarstvo donosi odluke. Struka, a u ovom slučaju to su zavodi za obrazovanje, dali su preporuke o vrednovanju, ocjenjivanju i svemu ostalom. Mi jesmo Ministarstvo, ali kad je u pitanju struka, ipak su oni mjerodavniji i čekamo da oni završe svoj dio, kao što su uradili vrednovanje i ostalo, da bismo mi mogli donijeti odluku. Bez obzira na sve, mislim da će sve biti završeno navrijeme”, kazao je Hadžović te uputio pohvale i zahvalu obrazovnom osoblju.
“Nastavnici i profesori uradili su lavovski dio posla. U teškim okolnostima našli su način da i dalje uče djecu, i ne samo to, nego i da im učine teška vremena mnogo podnošljivijim i lakšim”, istaknuo je Hadžović.
Predsjednik Sindikata učitelja HNŽ-a Slavko Lauš također je mišljenja da je Ministarstvo odmah po prekidu redovite nastave trebalo promijeniti pravilnik o ocjenjivanju.
“Mnoge stvari trebale su se promijeniti, no, koliko sam ja upoznat, ništa se nije mijenjalo, sve funkcionira kao da se nastava izvodi redovito. Što će se dalje događati, ne znam, ali ako želimo neke izmjene, onda se prvo moraju promijeniti pravilnici, a onda i kalendar rada”, podcrtava Lauš, koji naglašava kako misli da će do rješenja ove nejasne situacije ipak doći.
“Ni ministar ni ljudi u Ministarstvu nisu neozbiljni jer znaju što bi bilo i kakve bi se sankcije pokrenule. Mislim da se djeca neće vraćati u školske klupe i da će Ministarstvo donijeti prave odluke da bi se školska godina završila kako je i planirano”, kazao je Lauš, a na upit kako gleda na rezultate online nastave kazao je: “Ovo nije vrijeme hvale ni demagogije. Učenici i učitelji rade u onim mogućnostima koje imaju. U početku je, očekivano, bilo teško. Ali učenici i nastavnici dobro su se snašli, ide to. Evo, primam i reakcije roditelja koji su zadovoljni radom i postignutim rezultatima”. •