Na rezervi je danas veliki broj vozača u BiH. Cijene goriva i dalje divljaju. Iako ranije nabavljeno gorivo ne bi smjelo biti skuplje od 2,75 KM, na benzinskim crpkama su smjeli.
Ovo su cijene goriva koje su danas dočekale bh. vozače. Dizel u Sarajevu i Mostaru ponegdje i do 3,66 KM. I na ostalim crpkama cijena većinom viša od 3,40 KM.
Veliki broj građana u narednom će razdoblju čini se, češće birati pješačenje. A oni kojima je auto potreba, ne znaju kako će dalje.
Za prevoznike, dan ranije, ulazna cijena goriva po litru bila je 3,59 KM s PDV-om, javlja N1.
Najveći autoprevoznik u Federaciji trenutno litru goriva plaća marku i pol više u odnosu na siječanj prošle godine. Samim time i cijene usluga morale su biti korigirane.
“Ove cijene drastično rastu i divljaju i odražava se na naše poslovanje. Znači otprilike nekih 15% cijena karte je poskupila na međugradskim i međunarodnim linijama”, kazala je Borislava Purković, PR Centrotransa.
Iako neće zaustaviti poskupljenja na globalnom tržištu, ukidanje trošarina jedina je opcija za smanjenje enormnog financijskog pritiska na građane i gospodarstvenike smatraju ekonomisti. A država neće biti u minusu jer su, tvrde, proračuni već dovoljno napunjeni usljed porasta cijena ostalih roba.
“Ne postoji obrazloženje zašto se to ne može uraditi i ukinuti tih 30 odnosno 40 feninga, na to treba dodati i PDV jer je to unutar cijene na koju se obračunava PDV. Tako da je 30 feninga će biti 35-36 feninga, a 40 će biti 47 npr. umanjenje”, kazao je Zoran Pavlović, ekonomski analitičar.
Osim ukinuti trošarine, BiH više ništa i ne može uraditi, objašnjava Pavlović.
Kao otvorena ekonomija, moramo plaćati cijenu koja važi na svjetskoj tržnici. Ali možemo, i moramo povećati inspekcsjki nadzor. Uvesti veće novčane kazne ili zatvarati crpke koje ranije nabavljeno gorivo prodaju po cijeni većoj od propisanih maksimalnih 25 feninga po litru. Kazne trenutno nemaju efekte, jer vlasnici crpki taj novac u ovoj situaciji nadoknade za dva dana.