- Kroz Reformsku agendu i pismo namjere definirali smo mjere koje će se poduzimati. Došlo je do informacije, koja nije točna, da će se deseci ili stotine radnika naći na cesti.
Da smo htjeli to uraditi, naš aranžman s MMF-om ne bi počeo u rujnu nego godinu dana prije. Ono što želimo jest racionalizirati cjelokupan sustav u javnom sektoru zato što je to nužno. Tu prvenstveno mislim na određene rezove koje moramo praviti u javnim poduzećima. Ona su obvezna uskladiti svoje plaće s primanjima upravo onih koji se nalaze u javnoj upravi.
U javnoj upravi naći ćete manja primanja od administracije u određenim javnim poduzećima. Mi smo zamrznuli fond plaća, ograničili smo prijem novih radnika. Broj zaposlenih, a time i troškovi, smanjivat će se odlaskom ljudi u mirovinu. Javna uprava mora postati učinkovitija, bolja i fleksibilnija. Fokus nije da mi bjesomučno lovimo neki manji broj koji navodno treba postići, a da sve ostane isto. Nije problem broj, nego to kako da javna uprava postane bolji sugovornik i gospodarstvu i građanima - kazala je premijerka Republike Srpske Željka Cvijanović za Nezavisne novine.
Dodala je kako je priča oko reforme javnog sektora bez ikakvog razloga svedena samo na priču javne uprave te kako se pravi problemi nalaze u državnim poduzećima. Dodala je i kako će se uskoro krenuti s rekonstruiranjem Željeznica RS-a.
- Angažirani su stručnjaci Svjetske banke, koji su izradili nekoliko načina kako to može izgledati i na koji način se može reorganizirati. Sredinom studenoga predstavnici Svjetske banke predstavit će taj koncept, a nakon toga, tijekom studenoga, odlučit ćemo koji ćemo koncept odabrati. Željeznice su došle u dodatni problem zbog tužbi radnika teških 20 milijuna maraka, koje ni najbolje poduzeće na svijetu ne bi moglo lako izdržati. Što se tiče putničkog prometa, on, nažalost, odavno nije rentabilan nigdje u regiji - zaključila je Cvijanović.