Regionalno povezivanje željeznica čini se kao jedina nada za spas željezničkog prometa u Bosni i Hercegovini i susjednim zemljama. Predstavnici Željeznica Federacije BiH i HŽ Cargo razmatrali su tako jučer mogućnosti suradnje u prijevozu roba.
Suradnja za bolje sutra
Tehničko-tehnološka suradnja je od ključne važnosti jer oba poduzeća zajednički funkcioniraju od Luke Ploče u Hrvatskoj do Čapljine u BiH. Određeni dogovori o novim modalitetima zajedničkog rada su već postignuti.
- Važno je da smo našli zajednički jezik za mogućnost dalje suradnje. Dogovorili smo se o mogućnostima kako dalje surađivati, a u isto vrijeme poboljšati i rad obje kompanije. To za HŽ Cargo znači povećanje prometa, povećanje prijevoza, povećanje rada, ali ne samo za HŽ Cargo, već za Luku Ploče i za srednjodalmatinske luke u Republici Hrvatskoj, kazao je direktor Društva HŽ Cargo Danijel Krakić.
Sastanci s HŽ-om
Oživljavanje tzv. unske pruge također bi otvorilo nove mogućnosti. Ona trenutačno nije u funkciji, jer je kod Knina obrušen kolosijek.
-Zajedničkog smo stava i o procjenama tržišta da postoji roba čiji bi prijevoz bio interes na toj pruzi, pa ćemo pokušati zajedno s resornim ministarstvima tu inicijativu proslijediti i probati zainteresirati HŽ infrastrukturu da se taj dio pruge osposobi, kazao je predsjednik Uprave Željeznica FBiH Nijaz Puzić.
On je najavio sastanke i s čelnicima Hrvatskih željeznica kako bi se razmotrile mogućnosti vezane uz putnički promet. Što se tiče talgo- vlakova, Puzić je potvrdio da su oni bili pripremani za linije prema Beogradu, Beču i Budimpešti, ali da je jedan od problema bio skupo održavanje. Namjera je da FBiH nekorištene talgo-vlakove iznajme turskim željeznicama i trenutačno se čeka raspisivanje javnog natječaja u Željeznicama Turske za najam tih putničkih vlakova.
Već za danas iz Željeznica FBiH najavljuju sastanke o suradnju s predstavnicima Željeznica RS-a i Željeznica Srbije, kako bi se regionalno riješili određeni problemi.