Služba kućne njege jedan je od vrlo važnih odjela u Domu zdravlja Mostar. To je ujedno i najmlađa služba, a s radom je započela prije pet godina, prenosi Večernji list. Na samom početku bila je dio obiteljske medicine, a posljednje tri godine funkcionira kao zaseban odjel. - Svi osigurani ljudi i svi ljudi koji pripadaju Domu zdravlja Mostar imaju pravo na kućnu njegu. U ambulantama Doma zdravlja rade se najosnovnije intervencije, a kućna njega je ustvari posao koji se radi u bolnici. Kateteri, infuzije, terapije, prevencije dekubitusa itd..., kazao je Sandro Avmedovski, voditelj službe kućne njege Doma zdravlja Mostar. Avmedovski je kazao kako se u jutarnjim satima rade laboratorijske pretrage, a nakon toga terapije i sve ostalo što spada u poslove kućne njege. Što se tiče građana Mostara i toga koliko su oni upoznati s radom službe kućne njege, situacija je poprilično “šarena”. Mnogo je građana koji znaju za ovu zdravstvenu uslugu i koriste se njome. Njihovo je mišljenje o službi kućne njege uglavnom vrlo pozitivno, no isto tako, nemali je broj onih koji uopće ne znaju da ovakva služba postoji. Potrebno je naglasiti da pravo na uslugu kućne njege pacijent ostvaruje temeljem preporuke svog obiteljskog liječnika. - Obiteljski liječnik odlučuje je li pacijentu potrebna kućna njega i on je taj koji piše nalog. Bilo je, naravno, slučajeva u kojima ljudi zovu izravno našu službu, ali mi im tada objasnimo na koji način mogu doći do naših usluga. Dakle, objasnimo im da se, ako žele usluge kućne njege, za to moraju obratiti svom obiteljskom liječniku koji će procijeniti je li im potrebna neka od usluga kućne njege. Ako jest, obiteljski liječnik će napisati nalog i dati ga pacijentu koji će nas telefonski kontaktirati, a mi ćemo na osnovi toga tu osobu staviti u svoj program, istaknuo je Avmedovski. Pacijenti koji koriste uslugu kućne njege u najvećem broju su teški bolesnici, starije osobe kojima je teško ili nemoguće samostalno završiti potrebnu proceduru kako bi postali korisnici ove vrste zdravstvene zaštite. Zbog toga, komunikaciju s obiteljskim liječnikom i službom kućne njege, u njihovo ime, uglavnom obavljaju članovi njihovih obitelji. Ako je, pak, pacijent nepokretan i živi sam, u tom slučaju medicinske sestre iz ambulante kojoj pripada taj pacijent kontaktiraju službu kućne njege te objasne o čemu se radi, daju podatke o pacijentu, adresu, kao i potrebnu terapiju. Ekipa službe kućne njege nakada dnevno zaprimi skoro 100 poziva, najčešće između 50 i 90, ovisno o danu. Problema u komunikaciji s pacijentima ima, ali ne uvijek, svi koji zovu uglavnom kažu kako im je hitno, te se stoga preporučuje da se zove što ranije kako bi se sve moglo ravnomjerno i na vrijeme rasporediti. - Mi smo most između obitelji i liječnika. Pratimo kompletno stanje pacijenta, ako se nešto slučajno dogodi pacijentu, ako je na nešto alergičan ili ima dodatne probleme, o svemu informiramo njegova liječnika. Kažimo i to da tim liječnika kućne njege ima devet članova. U prošloj godini imali su blizu 12.000 kućnih posjeta, a dnevno se u prosjeku obavi između 60 i 70 kućnih posjeta. Broj pacijenata varira jer neki pacijenti njihove usluge koriste nekoliko dana, neki nekoliko tjedana, a neki godinama. Poteškoća u radu, naravno, ima. - Kao i u svakom drugom poslu, i u našem ima poteškoća. Ponekad postoji i nervoza kod pacijenata, ali u većini slučajeva ljudi su u redu i zadovoljni su što im se pomoć može pružiti i na ovaj način. S druge strane, mi smo uvijek na terenu, mnogo vremena provedemo u autu, u svim uvjetima, i to su neke teže stvari u našem poslu. Sve ostalo nas ispunjava. Kad dođete u neku obitelj i vidite njihove reakcije na to što ste napravili, to vam daje snagu i elan. Tada ustvari nisu problem ni kiša, ni snijeg, ni bilo što drugo, istaknuo je za kraj voditelj službe kućne njege Doma zdravlja Mostar Sandro Avmedovski.
most između obitelji i liječnika