U prvom tromjesečju 2014. godine, prije skoro dvije godine, litra dizela iznosila je 2,46 KM, a benzin je bio 10 feninga skuplji. Nije se nazirao kraj katastrofama građana BiH, piše Večernji list BiH.
Zemlju su uzdrmali neredi u veljači, kiše su potapale bh. gradove da bi kasnije dovele do poplava, a kao da to nije bilo dovoljno, pa su još i cijene 'divljale'. Osobito, cijene goriva.
Optimizam među građanima
Sada, u prosincu 2015. godine razgovara se o europskoj budućnosti BiH, dnevne temperature su proljetne, ne naziru se poplave, a cijena goriva je ponovno pala na nekim crpkama u BiH, za 5 feninga. Dizel sada na većim benzinskim crpkama iznosi 1,76 KM, dok je benzin za 10 feninga skuplji. Cijena je u odnosu na tromjesečje 2014. godine niža za 70 feninga. - Na pun spremnik goriva uštedio sam više od 30 KM u odnosu na neka nedavna vremena. Ovo ulijeva optimizam. Samo da nam ne nametnu one dodatne trošarine koje se već duže potenciraju, govori nam trgovac koji vodi privatni posao na području čitave Federacije.
Što se tiče situacije na globalnom planu, Michele Della Vigna iz Goldman Sachsa smatra da bi cijene mogle pasti i do 20 dolara za barel u idućoj godini.
Najniža razina cijena
- Ukoliko se cijene spuste na tu razinu, bit će to privremeni šok za sustav, prokomentirao je Della Vigna. Cijena nafte pala je ispod 43 dolara na međunarodnim tržištima. Zanimljiva je to brojka kada se u obzir uzme da je primjerice prije godinu i pol dana barel nafte iznosio 115 dolara. Cijena nafte na najnižoj je razini u skoro sedam godina, a razlog je, između ostalog, u tome što su zemlje OPECA-a, Organizacija zemalja izvoznica nafte, izostavile koliko misle proizvesti nafte u sljedećim mjesecima. Prijepor među članicama je nastao zbog iranske nafte koja bi uskoro mogla preplaviti tržište po povoljnim uvjetima jer Zapad ukida sankcije. Analitičari ocjenjuju da će se cijene nafte na rekordno niskim razinama zadržati i kroz iduću godinu.