Iako živimo u 21. stoljeću, blagdanski običaji nisu se promijenili. Tako više od dvije trećine građana tradicionalno upućuju blagdanske čestitke svojim najmilijima. Tako je bilo i ovoga Uskrsa. Ipak, kako je napredovala tehnologija, mijenjao se i način čestitanja blagdana. Nekad su to bile pisane čestitke koje su se pomno birale i kemijskom olovkom ili perom ispisivale najljepše želje svojim najmilijim. Onda su stigli fiksni telefoni koji su iste te čestitke blago istisnuli, da bi se potom pojavili mobilni telefoni koji su zahvaljujući SMS porukama stare papirnate ručno ispisane, a nerijetko i ručno oslikane čestitke potpuno bacili u zaborav. Pa su tako i bh. građani za blagdane slali milijune SMS-ova. Ipak, posljednjih godina i SMS je dobio svoju zamjenu pa se blagdani danas čestitaju pomoću novih tehnologija. Tako je bilo i ovog Uskrsa. Kao što su i sami bh. telekom operateri primijetili, korisnici se sve više okreću aplikacijama koje nude besplatne poruke poput Vibera i WhatsAppa, a osim toga, odašilju i e-mailove koji često nisu personalizirani i naslovljeni su na više osoba. Koriste se i društvene mreže poput Facebooka gdje uzvraćate čestitke “lajkanjem”, dok stara dobra pisma gotovo više nitko ne šalje. Sve više građana koristi i opciju grupnog čestitanja, pa tako otvaraju grupe u kojima jednom porukom blagdan čestitaju desecima prijatelja i poznanika. Nimalo osobno, ali vrlo brzo i jednostavno s dvije-tri riječi uputite čestitku svima u imeniku. Tu je i Skype koji mnogi bh. građani posebno koriste u vrijeme blagdana kako bi se osjetili bliže svojoj rodbini negdje daleko u svijetu. Pisma su zamijenili statusi na društvenim mrežama i poruke na mobilnim aplikacijama, riječi su zamijenili emoticoni. Nema potrebe za onom ladicom gdje brižno čuvaš razglednice, čestitke i pisma. A upravo ta ladica skrivala je najljepše blago, bezbroj riječi natopljenih emocijama i životom. Danas pritiskom na jednu tipku sve napisane riječi odlaze u nepovrat.•
Čestitanje
Građani Uskrs čestitaju preko Vibera, WhatsAppa i Facebooka
Još nema komentara
Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.