Dug 200 milijuna KM

Hoće li Željeznice FBiH biti spašene, Vlada budućnost vidi u teretnom prijevozu

23.06.2017.
u 11:57

Željeznice FBiH trenutno zapošljavaju 3.339 radnika, a kako ističu, u posljednje 2 i pol godine nije bilo novih zapošljavanja.

Željeznice FBiH su od završetka rata do danas možda i najveći dužnik kada je riječ o plaćanju poreza državi. Ukupni dug ove tvrtke iznosi više od 200 milijuna KM. Ipak, premijer FBiH Fadil Novalić smatra kako se vrijedi boriti za ovu tvrtku te obećava veća proračunska izdvajanja kako bi Željeznice FBiH ostavili u financijskoj ravnoteži, piše Klix.ba. 

Poslijeratne uprave ovog nekada perspektivnog poduzeća pravile su štetne ugovore i sklapale nepovoljne poslove, što je rezultiralo, ne samo velikim dugovanjima, već i brojnim tužbama s kojim se ova tvrtka i danas bori.

Željeznice FBiH trenutno zapošljavaju 3.339 radnika, a kako ističu, u posljednje 2 i pol godine nije bilo novih zapošljavanja.

Tvrtka svoj trenutni opstanak zasniva na prijevozu robe, dok je putnički prijevoz tek sporedna opcija romantičara za nekada najpopularniji vid prijevoza. Razloga za takvo stanje je mnogo. Prije svega loša infrastruktura, zastarjeli vlakovi i loša željeznička mreža. Vlakovi su trenutno opcija prijevoza tek između nekoliko gradova, uglavnom u srednjobosanskom bazenu i tek odnedavno prema jugu, odnosno Mostaru i Čapljini. 

Nekada popularne linije između Sarajeva i Zagreba te veza s Beogradom i Budimpeštom su već odavno ukinute i sada se tek spominju kao asocijacija na lijepa vremena.

"U prvih pet mjeseci ove godine Željeznice FBiH prevezle su 105.974 putnika. Nakon ponovnog uvođenja u promet linija ka jugu, očekujemo povećanje broja putnika, posebno u turističkoj sezoni". poručuju iz Željeznica FBiH.

S druge strane, prosječni dnevni prijevoz robe na mreži pruga ŽFBiH iznosi blizu 25.000 tona, a godišnji promet robe iznosi blizu 9 milijuna tona. 

Premijer FBiH Fadil Novalić ističe da u posljednjih nekoliko godina FBiH bilježi stalni pad putničkog prijevoza, iako postoji interes putnika.

"Veliki interes putnika za željeznički promet najbolje pokazuje nedavno pokrenuta linija prema jugu, no to nije dovoljno da Željeznice postanu održive. Budućnost vidimo u teretnom prijevozu koji je u Federaciji u stabilnom rastu. Posebno ćemo insistirati na tome da se željeznicom vrši prijevoz nafte i naftnih derivata od Luke Ploče", kazao je Novalić za Klix.ba.

Ipak, jasno je da su potrebne investicije u već postojeću infrastrukturu. 

"Prioritet je da zavšimo proces elektrifikacije koji će znatno povećati isplativost prijevoza. Druga stvar je informatizacija, kako za putnike, tako i u teretnom prometu. Neophodan je i razvoj kontejnerskog prijevoza, zato je u planu izgradnja kontejnerskih terminala. Za razvoj Željeznice Federacije BiH imaju vlastita sredstva od svojih prihoda, mi ćemo osigurati novac iz proračuna. Transportna stategija podrazumijeva i investicije iz trošariina koje će, nadam se, biti uskoro deblokirane", poručuje Novalić.

S druge strane, iz Željeznica FBiH ističu da uvođenje međunarodnih linija prema Beogradu, Zagrebu i Pločama ovisi od bilateralnih dogovora s nadležnim tvrtkama. 
 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije