Trasa brze ceste Lašva - Nević Polje dio je nove proširene europske mreže brzih cesta tzv. ruta 2A Lašva - Travnik - Jajce - Banja Luka i jako je značajna jer će središnja područja BiH povezati s autocestom na kridoru Vc, te će znatno poboljšati uvjete odvijanja prometa duž pravca Sarajevo - Banja Luka - izjavio je za Fenu v.d. direktora JP Autoceste FBiH Adnan Terzić.
Vrlo je bitno, kako je naveo, da ova trasa podiže razinu prometne komunikacije prema Krajini.
Na koliko lotova će biti podijeljena gradnja prvog dijela brze ceste, po njegovim riječima, ovisit će od financijskih sredstva. Kako je predviđeno Planom za gradnju, dodao je Terzić, uskoro slijedi raspisivanje natječaja. Glavnim projektom je predviđeno da gradnja počinje na Lašvanskoj petlji na koridoru 5, a završava se na petlji Nević-Polje u blizini Travnika.
- Izrađen je i elaborat eksproprijacije, vještaci su obradili sve parcele i objekte koji trebaju biti uklonjeni s trase, a radi se o 124 objekta. Također, u prosincu prošle godine JP Autoceste FBiH je raspisalo nabavku za izradu idejnog projekta i studijske dokumentacije za nastavak brze ceste Travnik (petlja Nević Polje) - Jajce (petlja Bravnice privremeni spoj na M-5), a koja obuhvaća pružanje usluga izrade idejnog projekta, prometne studije na osnovu idejnog projekta, studije utjecaja na okoliš, studije za dobivanje prethodne vodne suglasnosti i studije izvodljivosti brze ceste - naveo je Terzić.
Dionica Lašva -Nević Polje duga je 25 kilometara i radi se o brzoj cesti s dva odvojena kolovoza, svaki s po dvije prometne trake širine tri i pol metra. Glavne strukture su gradnja tri tunela i 18 mostova i vijadukata. Na ovom dijelu su četiri petlje (Lašva, Kaonik, Vitez i Nević Polje).
- Izgradnja brze ceste Lašva-Nević Polje bi trebala iznositi 183 milijuna eura, a u dogovoru s Vladom FBiH dogovorit ćemo različite izvore finaciranja - kazao je Terzić za Fenu.