Asocijacija za internet trgovinu ‘eComm’ u BiH realizirala je krajem prethodne godine, u suradnji sa kompanijom Valicon, istraživanje tržišta Bosne i Hercegovine koje u fokusu ima kupovne navike potrošača online kanalom u Bosni i Hercegovini.
Predsjednik Asocijacije ‘eComm’ u BiH Jasmin Marić kazao je kako se, ovisno koji se od parametara promatraju, može zaključiti da su potrošači u BiH slični onima u regiji kad su se radi o kupovnim navikama.
- Razlikujemo se po veličini našeg tržišta i učestalosti kupovina. Podaci ukazuju na to da je povjerenje većinom najvažniji faktor radi kojeg se bh. građani još ne odlučuju tako često kupovati putem interneta, kao što je to npr. u Sloveniji ili u Hrvatskoj - naglasio je za novinare.
Marić je godinama zaposlenik Kompanije Olix, prati ovdašnje tržište. Kako je kazao, osjetan je osobito nakon pandemije, značajan skok online trgovine, kupaca i transakcija koje se događaju putem tog kanala.
- Vjerujem da sad već ulazimo u zreliju fazu online trgovine, kad se radi o našem tržištu. Pandemija je natjerala ljude da testiraju kupovinu putem interneta, ako već ranije to nisu. Mnogi od njih nastavili su koristiti internet za, ako ne primarni, onda sekundarni kanal kupovine - kazao je.
Marić naglašava kako je najsigurnije provjeriti telefonski pouzdanost prodavca, a tijekom razgovora, dopisivanjem, čak i e-mailom moguće je zatražiti određene podatke koji će dodatno doprinijeti sigurnosti npr. registracija poslovanja, lokacija kompanije....
Rezultati istraživanja pokazuju da bh. građani putem interneta najviše kupuju odjeću i obuću, u porastu je značajno i kupovina hrane na taj način. Automobilima i nekretninama i dalje se ne trguje putem interneta, ali internetom se dolazi do većine informacija koje su potrebne da se donese odluka o kupovini.
Domaćin današnjeg događaja je Veleposlanstvo Republike Slovenije, a sudionike je pozdravio veleposlanik u BiH Damjan Serdar.
U izjavi novinarima kazao je kako sve više koristi online način kupovine jer je to prikladno i dobro funkcionira. Dugogodišnje iskustvo Slovenije u toj oblasti pokazalo se, kako je kazao, kao dobro. Savjetovao je digitalizaciju u svim oblastima, posebno javnoj upravi da bi bili što jednostavniji i bliži građanima.