Od svježeg pileta, čija je cijena smanjena sa 6,50 na 6,35 KM po kilogramu, preko sirnog namaza koji će pojeftiniti s 2,30 na 2 KM, kilograma graha koji će umjesto 4,50 koštati 3,55 KM pa do omekšivača čija će cijena biti umanjena s 5,95 na 4,95 KM, poslodavci u Federaciji predložili su snižavanje i zaključavanje cijena za 56 prehrambenih i higijenskih proizvoda u četvrtom krugu koji je aktualan od danas pa sve do kraja godine.
U prethodnom krugu na popisu je bilo 50-ak proizvoda, a novih šest dodanih u novom ciklusu zaključavanja cijena dodatno će pridonijeti uštedama koje su do sada iznosile oko 50 maraka po košarici. Uvidom u cjelokupnu listu vidljivo je kako pokriva šarolik spektar proizvoda, od onih prehrambenih pa do higijenskih, a radi se o mjeri koja zasigurno predstavlja važan segment borbe protiv inflacijskih kretanja. Među istaknutijim proizvodima na listi su polubijeli kruh s cijenom do 1,65 KM, 400 grama parizera koji je moguće kupiti za 1,90 KM, kao i 400 grama svježeg sira s cijenom od 2,95 KM.
Vreća brašna od 5 kilograma košta 5 i pol maraka, 100 ili 125 grama sardine u ulju moguće je nabaviti za 1,70 KM, a bezglutensku tjesteninu od 200 grama za 2,15 KM. U kontekstu higijene tekući sapun od jedne litre košta 1,95 KM, šampon za kosu 2,95 KM, dok je gel za tuširanje moguće nabaviti za 3,95 KM. Federalni ministar trgovine Amir Hasičević pozdravio je ovu inicijativu i kazao kako su poslodavci i ovaj put pokazali društvenu odgovornost, osobito prema najosjetljivijim kategorijama, nastavljajući ovaj projekt dobrovoljno i uz činjenicu da je došlo do značajne stabilizacije cijena na tržištu.
- Listu smo korigirali u odnosu na ranije razdoblje, uvrstili smo još nekoliko artikala i vjerujemo da ćemo ovako doprinijeti kvaliteti življenja svih, a posebno osjetljivih kategorija stanovništva, poput umirovljenika i radnika s nižim primanjima - objasnili su iz Udruge poslodavaca FBiH.
Projekt "Zaključavamo cijene" počeo je 15. prosinca prošle godine. Federalno ministarstvo trgovine s Udrugom poslodavaca, udrugama potrošača i Sindikatom trgovačkih radnika dogovorilo je da se na tri mjeseca snize i zaključaju cijene 40 prehrambenih i higijenskih artikala kako bi se spriječilo naglo povećanje cijena i omogućilo i potrošačima s manjim primanjima da osiguraju osnovne životne namirnice. Protokol su potpisala 32 trgovačka subjekta koja imaju više od 1500 trgovina u Federaciji. U drugom krugu akcije, koja je počela u veljači u ove godine, povećan je broj proizvoda na 50+, a na popis je dodano i nekoliko proizvoda koje najčešće koriste osobe oboljele od celijakije i dijabetesa.
Projekt je imao višestruku korist, potrošači su mogli ostvariti uštede od 50-ak KM na košarici označenih proizvoda, povećala se potražnja za domaćim proizvodima proizvođača koji su dali svoj doprinos u ovoj akciji, stabilizirale su se cijene osnovnih namirnica. Pozitivni učinci projekta ponukali su trgovce da akciju produlje do kraja godine. - Projekt "Zaključavamo cijene" pozitivan je primjer suradnje vlasti i realnog sektora. Ovo je primjer kako bi trebalo surađivati i ubuduće kako bismo svi imali koristi - poručili su iz Udruge poslodavaca.