Posavska županija i riječni nasipi, na koje su u najvećem dijelu naslonjene tri posavske općine , vezani su životno uz te bedeme sigurnosti. Kada hirovite rijeke pokažu moć prirode kao što je to bilo poplavnog svibnja 2014.god., osluškuje se bilo s jedne i druge strane nasipa, i jedino je važno hoće li nasipi uz rijeke Savu i Bosnu izdržati pod teretom vodene mase. Ali nasipi ne znače samo sigurnost.
Na prvi pogled beznačajan segment turizma, može višestruko donijeti koristi za to posavsko područje. Radi se o biciklističkim stazama koje mogu voditi preko nasipa, ali i uz prometnice. Koristeći bicikl ne samo da štedimo gorivo već dobro činimo za svoje zdravlje, a niti segment sigurnijeg prometovanja biciklista nije zanemariv. Tomu ide u prilog činjenica da je u Posavini bicikl vrlo popularno prometno sredstvo, jer teško se može naći obitelj koja ne posjeduje bar dva dvotočkaša. Mnogi ga sve više koriste za odlazak na posao, do škole, crkve, prodavaonice. Za Posavce je posve uobičajena slika vidjeti na biciklu nekoliko 70 - godišnjih baka koje voze bicikla kako bi stigle do crkve u Tolisi. Nema dobne granice za to popularno prijevozno sredstvo. A koliko ima zaljubljenika u biciklizam u PŽ koja je prepoznatljiva po velikom broju biciklista na ulicama, potvrđuje nekoliko biciklijada u kojima sudjeluje nekoliko desetaka pa i stotina biciklista. Seriju popularnih biciklijada u Posavini otvorili su učenici SSŠ iz Orašja. - Cilj nam je promovirati zdrav načina života. Želimo dati primjer i ostalim kolegama i građanima da u svakodnevnom životu na ovaj ili sličan način promoviraju zdrav način života, kaže Edina Pačuković koja se skupa s nekoliko profesora i oko 200 učenika provozala od Orašja do Donje Mahale i Tolise. Nije izostalo ni osvježenje u toliškoj školi koja također ima tradiciju organiziranja biciklijade u vrijeme manifestacije “Dani Tolise”. Biciklistička staza na savskom nasipu vodila bi kroz sve tri općine.
- Ne bi kao Daytonska crta razdvajanja prolazila kroz kuhinje, spavaće sobe... već bi povezivala područja, vodila do kupališta za odmor. Ruta bi mogla uključiti i staze kroz naselja kako bi se obišle sve znamenitosti. Natrag u županijsko središte moguće je izravno cestom što znači da bi biciklistička staza pratila ukupni put od Orašja do Odžaka dug oko 40 km, predlaže Pačuković. U oblasti biciklizma PŽ mogla bi se ugledati na Osijek jer kao što se taj slavonski grad s gotovo 40 km biciklističkih staza, posebno izgrađenih ili označenih na prometnicama i nogostupima, s lakoćom može obići “na dva kotača”, tako bi se mogle obići i tri posavske općine. O ovoj temi ima što reći TZ PŽ. Ipak odlučujuća financijska karika je Agencija za vode rijeke Save, a gradnja biciklističkih staza po nasipu je pitanje Agencije koja je vlasnik tih “objekata”, no takav projekt još nismo pronašli u planskim dokumentima Agencije. Osnovnoškolci angažirani u projektu Civitas, upravo ovakav projekt naveli su kao značajan za svaku lokalnu zajednicu.