Nastavljaju se radovi na jednom od najvećih infrastrukturnih projekata koji bi po svom završetku trebao u potpunosti prometno rasteretiti središte Mostara. Grad Mostar objavio je poziv za izvođenje radova na južnoj obilaznici Mostara i pristupnoj cesti Varda – Rodoč. Kako se navodi u pozivu, procijenjena vrijednost nabave je 3,400.000 KM bez PDV-a. Javno otvaranje ponuda bit će 17. kolovoza. - Ugovor obuhvaća radove na dionici postojeće ceste, izmjenu dijelova trase, proširenje i ispravljanje zavoja, odvodnju, sanaciju i dr. što čini jednu cjelinu, za koju izvođač daje jamstvo za kvalitetu.
Što je sve planirano
Predmet ugovora su radovi na sanaciji i izgradnji pristupne ceste Varda - Rodoč, u dužini od oko 2700 m, prema projektnoj dokumentaciji. Trajanje ugovora ili rok izvršenja je jedna godina - navodi akta.ba. Vlada FBiH je prije nekoliko mjeseci izdvojila 8 milijuna KM za eksproprijaciju, građevinske radove i nadzor tijekom izgradnje južne obilaznice Mostara (4 milijuna KM) i pristupne ceste Varda – Rodoč (4 milijuna KM). Radovi na strateški važnoj prometnici za ovaj dio FBiH podijeljeni su po dionicama. Prvi dio južne mostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 km, završen je krajem 2019., a za završetak kompletnog projekta potrebno je uvezati još 8,2 km na zahtjevnoj trasi. Kada je riječ o drugoj dionici, do sada je izgrađen vijadukt Marijanovića Draga dug 200 m i s visinom stupova preko 30 m. Ovaj vijadukt predstavljao je jedan od zahtjevnijih projekata na prometnici. U tijeku su radovi na probijanju tunela Novi dugog 900 m, na čijem probijanju godinu dana rade širokobriješka tvrtka Hering i kompanija Azvirt iz Azerbajdžana, dok nadzor provodi domaći konzorcij IGH i Integra iz Mostara i Divel iz Sarajeva. Izgradnja ovog tunela financira se kreditnim sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Radovi bi trebali biti završeni do kraja ljeta 2024., što je potvrdio direktor JP Ceste FBiH Ljubo Pravdić. Izjavio je kako se tada očekuje i završetak kompletne prometnice koja će u potpunosti modernizirati cestovnu vezu u tom dijelu Hercegovine. Izgradnjom južne obilaznice omogućit će se izbjegavanje Kobilovače prilikom ulaska u Mostar iz smjera Ljubuškog, Čitluka, ali i Širokog Brijega. Da bi ova dionica bila u potpunosti završena, osim izgradnje tunela Novi, u planu je probijanje još jednog manjeg tunela od 180 m, kao i vijadukta od 180 m.
Faze i obnova cesta
Treća dionica ove prometnice osigurat će spajanje na magistralnu cestu M-17. Njezina je dužina ukupno 3,2 km, a trasa je od vijadukta Rodoč do čvorišta magistralne ceste. Taj dio nove prometnice predviđen je kao brza cesta s četiri traka i dva kružna toka. Za kompletnu dionicu od izlaza iz tunela Novi do spoja na M-17 je, prema Pravdićevim riječima, pribavljena urbanistička suglasnost, a radovi će se obavljati u dvjema fazama. Prva faza radova od izlaza iz tunela Novi do čvora Bulevar obuhvaća izgradnju trase i objekata u dužini od oko 3 km. Očekivanja su da će radovi na ovoj fazi biti okončani u iduće 2-3 godine, što ovisi o brzini postupka eksproprijacije. Realizacijom ove faze izvršit će se spajanje izgrađenog dijela južne obilaznice Mostara s obnovljenom dionicom lokalne ceste. Za II. fazu radova od čvora Bulevar do spoja na M-17, koja obuhvaća izgradnju trase i objekata u ukupnoj dužini od oko 2 km, potrebno je osigurati sredstva.