Otkako je 2013. godine osnovan JP Parkovi d.o.o. Ljubuški, koji je u stopostotnom vlasništvu Grada Ljubuškog, to javno poduzeće postalo je uspješna tvrtka i iznimno važan čimbenik u gospodarskom, javnom i društvenom životu Ljubuškog, piše Večernji list BiH.
Respektabilni rezultati
O tome svjedoči niz primjera vidljivih golim okom, ali i financijski rezultati koji su respektabilni. Financijski prihodi od turizma naglo su počeli rasti, prvenstveno od vodopada Kravica, na čijem je uređenju posljednjih godina dosta rađeno i uloženo u njega. Nažalost, pandemija koronavirusa, koja je pogodila cijeli svijet, drastično nepovoljno utjecala je na posjete turista i prihode na Kravici, što se odrazilo i na poslovne planove Parkova.
U 2019. godini ukupni prihodi JP Parkovi iznosili su 5,855.115 konvertibilnih maraka, ne računajući 454.155 KM od Hrvatskih voda za vodovod Vojnići – Vodice – Dole – Greda – Mijaca.
U tom iznosu prihod od ulaznica za Kravicu bio je 2,663.302 konvertibilne marke.
U prošloj, pandemijskoj 2020. godini ukupni prihodi pali su na 3,534.457 KM, što je za 2,320.658 KM manje nego u 2019. godini. Glavni razlog velikog podbačaja nedolazak je turista u ovu hercegovačku oazu u kamenu na kojoj su uprihođene samo 288.363 konvertibilne marke, što je za 2,374.939 maraka manje nego u pretprošloj godini.
Međutim, u Parkovima se nadaju kako će ova sezona koja je na pragu biti ipak nešto uspješnija, da će turisti nakon cijepljenja protiv koronavirusa dolaziti te, unatoč manje novca, planiraju u ovoj godini ulagati kako u ovaj hercegovački prirodni biser tako i u druga područja.
Plan je da se u 2021. godini na Kravici urade sljedeći poslovi: nastavak radova na uređenju partera ispred zgrade na ulazu (blagajne), obnavljanje vodoravne i uspravne signalizacije na parkiralištu, nabava i postavljanje pontonskog mosta umjesto dosadašnjeg montažnog drvenog, radovi na čišćenju postojećih turističkih staza, sadnja biljaka, uređenje zelenih površina, postavljanje dodatnih koševa za smeće, postavljanje nekoliko dodatnih klupa i zaštitne plutače oko samoga vodopada.
U planu je, kako doznajemo, i vraćanje u pogon turističkoga vlakića, ali i jačanje marketinških aktivnosti u cilju privlačenja turista, organiziranje različitih manifestacija, pojačano oglašavanje na vlastitoj web-stranici i redovito slanje obavijesti po novostima u ponudi značajnima za širu javnost te potencijalne posjetitelje.
Kulturno-povijesna baština
Kada je pak riječ o daljnjem razvoju i unaprjeđenju turizma na području Grada Ljubuškoga, u planu je nastavak suradnje u različitim projektima vezanim uz bogatu kulturno-povijesnu baštinu ovoga kraja, a što se prvenstveno odnosi na arheološka istraživanja, zatim obnovu i uređenje tvrđave hercega Stjepana i rimskog vojnog logora na Gračinama, ali i na druge projekte. •