Ivo Pejdo, nastavnik matematike u Osnovnoj školi fra Didaka Buntića u Čitluku, izradio je aplikaciju kojom će omogućiti da njegovi učenici izlaze van bez pitanja i ometanja nastave. Naime, taj je prosvjetar iz Brotnja primijetio da njegovi učenici tijekom izvođenja nastave previše traže dopuštenje za van, i to najčešće bez razloga te je odlučio izraditi aplikaciju kojom će omogućiti da izlaze iz učionice tijekom sata bez pitanja i ometanja nastave.
Kako je Pejdo objasnio za Večernji list, aplikacija bilježi koliko je puta i koliko dugo učenik vrijeme proveo izvan učionice. U svoj je razred postavio laptop na dodir početkom drugog polugodišta i već primjećuje razliku u odnosu na početak ove nastavne godine, a priču o Pejdinoj aplikaciji objavio je i portal srednja.hr.
Posebna datoteka
Nastavnik Pejdo više ne mora učenicima odgovarati na pitanja "mogu li van", "mogu li u WC"... Kako kaže za Večernji list, predaje u pet odjela devetih razreda i u prvom polugodištu ove nastavne godine imao je previše pitanja "mogu li van". Pritom je bilo posve jasno da neki učenici pitaju van bez opravdanoga razloga.
- Ako je riječ o učenicima koji imaju potrebu često izići i s time smo upoznati, to ne predstavlja nikakav problem. Naglasak je, zapravo, na učestalome prekidanju nastave matematike, što je i bio najveći problem. Razmišljao sam o tome da izlaze bez pitanja, ali brzo sam shvatio da to neće ići bez neke vrste kontrole - kaže nam Pejdo dodajući kako su na sjednici u školi razgovarali o tom problemu. Radnim je kolegama i upravi škole kazao da će za drugo polugodište izraditi aplikaciju uz pomoć koje će učenici bez pitanja izlaziti, no pri odlasku i povratku u učionicu trebali bi pritisnuti svoj broj iz imenika koji će biti vidno istaknut u aplikaciji. U desetak sati izradio je aplikaciju "Mogu li van?" koja vrijeme odlaska, povratka, ukupno vrijeme, datum sprema automatski u Wordovu datoteku koja se stvori prigodom prvog izlaska, a potom se automatski nadopunjuje.
– Potrebno je da pri izlasku učenik pritisne svoj broj u imeniku, a potom taj broj pocrveni, da bi u povratku opet dobio zelenu boju. Datoteka sa svim podacima dostupna je razredniku, a, po potrebi, i roditelju. Ime datoteke formira se na osnovi uključenog razreda i pritisnutog broja. Primjerice, "9c19". Moguće je i obrađivanje takvih podataka i analiza koje bi mogle ukazati na neki zdravstveni problem, neopravdano izostajanje s nastave ili pak nešto treće. Moj glavni cilj je da se nastava ne prekida, već da učenici idu van bez pitanja kad god imaju potrebu. U prva tri dana korištenja aplikacije broj izlazaka bez pitanja smanjio se u odnosu na prvo polugodište, ali još je rano govoriti o pravom učinku aplikacije - objasnio je Pejdo za portal srednja.hr.
Većina učenika, kaže nam, bila je pozitivno iznenađena ovim novitetom na nastavi. – Jedan od komentara na ovu aplikaciju kaže da bi trebalo na kraju godine analizirati i rad i metode nastavnika jer je on možda dosadan učenicima pa izlaze. Aplikacija nije nikakva represivna mjera, već jednostavno bilježi tko nije na satu, ali to ne zapisuje u dnevnik, već u posebnu datoteku. Htio bih da se učenicima koji stvarno uče stvore uvjeti za to - smatra Pejdo. Iako nije imao namjeru predstavljati ovu aplikaciju drugim školama, nakon što je to objavio na društvenim mrežama, javilo mu se nekoliko ravnatelja jer imaju sličan problem u svojoj školi. - Aplikaciju sam radio isključivo za svoje potrebe i nije pogodna za široku uporabu. Ako se ukaže potreba i bude dovoljno zainteresiranih, onda bih je izradio sa suvremenim dizajnom - objasnio je za srednja.hr. Inače, Pejdi ovo nije prva aplikacija. Tu su i aplikacije koje pomažu u učenju, poput igrice pronalazaka razlomaka na brojevnom pravcu i koju njegovi učenici često koriste, aplikacija o djeljivosti prirodnih brojeva..., a sve se mogu pronaći na Pejdinu Facebook profilu. - U učionici koristimo i računalni program dinamične geometrije GeoGebra u kojoj učenike učim da sami izrađuju jednostavne aplete. Administrator sam i Facebook grupe "Matematika – osnovci" u kojoj objavljujem zanimljive materijale za osnovce, pa često i poneki od 1200 animiranih zadataka iz redovite nastave i priprema za natjecanje koje sam izradio u vrijeme korone i koje za svoje učenike objavljujem u Teamsu - kazao je.
50 tisuća sati
Iako je uložio oko 50 tisuća sati rada na drugim materijalima, Pejdo potvrđuje kako nema zanimanja izdavačkih kuća ili nekog drugog da ih otkupi i podijeli učenicima. Pravo je, kaže, čudo da se javnost zainteresirala za jednu jednostavnu aplikaciju koja i nema neke posebnosti i koja je nastala iz potrebe da se stavi pod kontrolu 5-6 posto učenika koji su iz nekih razloga izgubili osjećaj odgovornosti i naviku učenja.