Izvršenom revizijom financijskih izvješća Federalne uprave za inspekcijske poslove za 2014. godinu pronađen je niz propusta i nepravilnosti u instituciji koja druge kažnjava za nepravilnosti u poslovanju.
Putni nalozi
Izdaci za usluge prijevoza i goriva Federalne uprave za inspekcijske poslove iskazani su u iznosu od 130.675 KM. Pravilnikom o obveznom sadržaju i načinu popunjavanja obrasca putnog naloga, kao i Pravilnikom o uvjetima, načinu korištenja i nabavi službenih motornih vozila Uprave propisana je obveza vođenja putnog naloga za vozilo. “Provedenom revizijom utvrdili smo da se obrazac putnog naloga za vozilo u većem broju slučajeva nije uredno popunjavao u dijelu da iste nitko nije potpisao u svojstvu vozača da je vozilo primio bez vidljivih nedostataka, što nije u skladu s Pravilnikom o obveznom sadržaju i načinu popunjavanja obrasca putnog naloga po kojem putni nalog ovjerava i izdaje ovlaštena osoba nalogodavca tek po potpisivanju obrasca putnog naloga vozača”, navodi se u izvješću o reviziji financijskih izvješća Federalne uprave za inspekcijske poslove za 2014. Također, u većem broju navedeni nalozi nisu popunjavani u skladu s navedenim pravilnikom kojim je uređen obvezni sadržaj obrasca putnog naloga, s obzirom na to da se na istim nije upisivao datum korištenja vozila, stanje brojila, relacija kretanja, vrijeme polaska i dolaska na odredište, dnevno pređeni put, broj osoba u vozilu, kao ni potpis osobe koja je upravljala vozilom, a pojedini obrasci nisu uopće popunjavani. Na kraju svakog mjeseca korisnik službenog motornog vozila je dužan sravniti nalog, te utvrditi pređenu kilometražu i utrošak pogonskog goriva, što nije činjeno.
Bez evidencije
Pravilnikom je predviđeno da osoba koja upravlja motornim vozilom prilikom upotrebe vozila izvan sjedišta Uprave, osim ugrađenog sustava zaštite, dužna je poduzeti sve potrebne mjere vezane uz osiguranje motornog vozila od krađe i oštećenja. Nije prezentirana dokumentacija koja potvrđuje da su poduzimane mjere osobnog nadgledanja, parkiranja na mjestu koja su pod nadzorom ovlaštenih osoba. Pravilnikom nije utvrđeno tko i kako obavlja kontrolu korištenja službenih automobila, niti postoji evidencija o ulasku i izlasku vozila sa i na mjesto parkiranja. Nije se vodila evidencija o korištenju službenih automobila nakon završetka radnog vremena, kao ni parkiranja istih na predviđenom mjestu