Bivši rukometaš, rođeni Jajčanin sa stalnom adresom u Brčkom, Vladimir Marjanac - Ferdin, već se dva deseljeća bavi pčelarstvom.
Društva stradala u poplavama
U poslijeratnome razdoblju Vladimir je radio na Arizoni, nadaleko poznatoj brčanskoj tržnici, nakon čega se 2005. godine uz pomoć očuha Stanoja Mirkovića počinje baviti pčelarstvom, piše agroklub.ba.
Njih su dvojica zajedno prolazila razne nedaće, ali i nizala uspjehe u ovome poslu. Sredinom 2014. godine razvila su vlastitu djelatnost s oko 100 društava s trima nastavcima. Nažalost, uslijed poplave koja se dogodila te godine u mjestu Vučilovac kod Brčkog sva su pčelinja društva stradala, a oni su bili prinuđeni krenuti ispočetka - sami i bez ikakve pomoći države.
- Podignuli smo i tužbu protiv nadležnih jer nam nisu htjeli isplatiti naknadu za štetu koju smo pretrpjeli, a na kraju smo i izgubili i još morali platiti 2000 konvertibilnih maraka sudskih troškova - prisjeća se Vladimir ne tako lijepih uspomena od prije jednoga desetljeća, piše agroklub.ba.
Deset godina poslije njih su dvojica napornim radom proširili i unaprijedili svoj biznis dosegnuvši broj od više od 160 košnica. Svake godine od 23. lipnja oni kamionom dolaze na područje sela Mrkalji na obroncima planine Romanije, u Han Pijesak, gdje ostaju s pčelama na ispaši sve do 10. rujna. Ove godine Vladimir je došao sam jer je njegov očuh preminuo nedavno, krajem svibnja. Živi sam, priča za agroklub.ba da se nikad nije ženio, ali, kako kaže, nije mu dosadno.
- Ovdje dođem oko 23. lipnja svake godine, nadmorska visina je 1040 metara, zrak je čist, klima planinska, a uvjeti za ispašu pčela su idealni. Nije mi dosadno, kupci često navrate, imam svoje stalne klijente. U odnosu na dosadašnje godine, mnogo je manje automobila u prolazu, ali se od ovoga posla može solidno živjeti - kaže ovaj bivši sportaš, a sada pčelar.
Nije mi potrebna reklama
Najviše kupaca je iz Sarajeva, a u svojoj ponudi ima med, pelud, propolis, matičnu mliječ za imunitet i rakiju medovaču. Kako sam kaže, njegovi proizvodi su nadaleko poznati pa mu reklama nije potrebna, piše agroklub.ba.